Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@08:30:02 GMT

کریس، پشمالوترین گوسفند جهان از بین رفت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۹۸۰۳

کریس، پشمالوترین گوسفند جهان از بین رفت

این گوسفند از نژاد مرینوس بود و چهار سال پیش در نزدیکی کانبرا پایتخت استرالیا دیده شد که به دلیل سنگینی پشمش قادر نبود بدرستی حرکت کند. کریس در آن زمان به اندازه شش سال پشم داشت و وقتی برای نجات جانش این پشم چیده شد، ۴۱ کیلوگرم پشم به دست آمد.

بعد معلوم شد هیچ گوسفندی در جهان این مقدار پشم نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که از او در یک مزرعه در یک مرکز مراقبت از حیوانات در ایالت جنوبی نیوساوت‌ولز استرالیا نگهداری می‌کردند امروز (سه شنبه) از مرگ او به علت پیری خبر دادند. این مرکز در پیامی آنلاین نوشت: "برای از دست دادن او که دوست‌داشتنی، عاقل و مهربان بود دل‌شکسته شدیم. "

تصور می‌شود کریس در هنگام مرگ ده ساله بوده است، میانگین عمر یک گوسفند از نژاد مرینوس بیش از ده سال نیست. کریس علاقمندان زیادی در سراسر جهان و استرالیا داشت و صد‌ها استرالیایی برای نگهداری از این گوسفند اعلام آمادگی کرده بودند. پشم افسانه‌ای او در موزه ملی استرالیا به نمایش گذاشته و زندگی‌اش در یک مجموعه عکس منتشر شده است.

کیت لوک، که مسئول نگهداری از این گوسفند بود به روزنامه کانبراتایمز گفته کریس در روز‌های اخیر سالم به نظر می‌رسید و مرگش ناگهانی بود.

مراقبان کریس می‌گویند هرچند مردم او را بخاطر پشمش می‌شناسند، اما از نظر آنان ارزش او بیشتر از این بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مرینوس استرالیا کریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدماتی جام جهانی / پیروزی استرالیا مقابل لبنان

آفتاب‌‌نیوز :

 در اولین دیدار دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ساعت ۱۲:۱۵ امروز تیم ملی لبنان در ورزشگاه کانبرا میزبان استرالیا بود.

تیم لبنان که به دلیل شرایط خاص کشور خود تصمیم گرفت بازی برگشت خود را هم مقابل این تیم در خانه حریف برگزار کند، با نتیجه‌ای سنگین‌تر از شکست ۲ بر صفر بازی رفت مغلوب شد و این بار با باخت ۵ بر صفر زمین را ترک کرد.

کاسینی ینگی، باسل رادی (گل به خودی) کرگ گودوین (۲ گل) و جان ایردال برای شاگردان گراهام آرنولد گلزنی کردند تا استرالیا در گروه I، صدرنشینی‌اش را با ۱۲ امتیاز حفظ کرده به عنوان اولین تیم قاره آسیا خودش را به دور سوم انتخابی جام جهانی برساند. این تیم همچنین پس از عربستان میزبان، به اولین تیم آسیایی تبدیل شد که سهمیه جام ملت‌های ۲۰۲۷ را کسب می‌کند.

موعود بنیادی‌فر، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم تیم داوری کشورمان بازی را قضاوت کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟ (+عکس)
  • ورود روس‌ها به استرالیا ممنوع می‌شود
  • بایرن مونیخ آماده انتقال کریس فوریش
  • مقدماتی جام جهانی / پیروزی استرالیا مقابل لبنان
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • خصومت شخصی دو اسطوره با رونالدو | لقب زشتی که بعد از ظهور کریس به فوق ستاره داده شد!
  • عکس عجیب واردات گوسفند از استرالیا در فرودگاه مهرآباد + عکس
  • عکس عجیب واردات گوسفند از استرالیا در فرودگاه مهرآباد!
  • (تصویر) واردات گوسفند از استرالیا در فرودگاه مهرآباد!