Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم سی‌وهشتمین سالگرد شهادت شهید سیدمحمد حکیم، شب گذشته، 30 مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمنذر حکیم، برادر شهید سیدمحمد حکیم در این مراسم با بیان اینکه باید وظایفی را که شهدا برعهده ما گذاشته‌اند که منشأ تحول بوده است را بشناسیم، افزود: سیدمحمد حکیم قبل از شهادت در نمازهای یومیه امام راحل که در مدرسه آیت‌الله العظمی بروجردی در نجف برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و در آن نمازها بود که روح بزرگ امام را دید و درک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهید حکیم همیشه عکس امام را در اتاق کارش داشت و از عکس امام الهام می‌گرفت. کتاب شریف ولایت فقیه و حکومت اسلامی را به فارسی و عربی تهیه کرده بود و می‌خواند؛ او با عشق و آرمانهای امام راحل رشد یافت؛ لذا وقتی که از عراق اخراج شد و به ایران آمد راه امام خمینی(ره) در قیام 15 خرداد را خوب می‌دانست و برای خود برنامه‌ریزی کرده بود، که در خدمت آرمان‌های اسلام اصیل و اسلام اهل بیت(ع) گام بردارد. تلاش شبانه‌روزی شهید، روح او را جلا داده و اوج داد.

حکیم گفت: با خواندن وصیت‌نامه‌های شهدا متوجه می‌شویم که هر طور خواسته‌اند، همانگونه به شهادت رسیده‌اند. همیشه از خودم می‌پرسم که شهدای گمنام چه کرده‌اند که این چنین گمنام به شهادت رسیده و به خاک سپرده شده‌اند؟ شهدای گمنام همان‌هایی هستند که در اخلاص و سلامت نیت اوج می‌گیرند و از خدا می‌خواهند هیچکس آنها را نشناسد و فقط می‌خواهند خدا آنها را بپذیرد و این اخلاص است که آنها را به این درجه از کمال می‌رساند. شهدای گمنام به دلیل اینکه می‌خواهند گمنام بمانند یک درجه از شهدای دیگر بالاتر هستند.

برادر شهید حکیم بیان کرد: آنچه که من از شهدا متوجه شده‌ام این است که اکسیری به آنها داده شد که باعث ترس دشمنان ما شده است. نیرو و اقتداری که باعث شده دشمن از ما بترسد نیروی هسته‌ای نیست بلکه فراهسته‌ای است؛ از واقعه غدیر الهام می‌گیرم و می‌گویم که این نیروی فراهسته‌ای، نیروی ولایت اهل بیت(ع) و امام علی(ع) است. این همان نیرویی است که اگر ما هیچگونه امکانات مادی هم نداشته باشیم، دشمنان ما را به لرزه درمی‌آورد و فرزندان این مرزوبوم به این نیرو مجهز هستند که آنها را به مقام والای شهادت رسانده و بزرگترین تهدید برای دشمنان همه بشریت است. 

وی با بیان اینکه نیروی ولایت همان است که امام راحل تجلی آن بود، افزود: جلوتر از زمان خود بودن درسی است که از شهدا می‌گیریم و همواره هم این موضوع مورد تأکید امام خمینی(ره) بوده است.

حکیم به آیه 32 سوره نور اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت و جامعه اسلامی و پدران است که برای تشکیل خانواده متعالی و پویا تلاش کنند. اگر این خانواده تشکیل شد با نور خدا آمیخته می‌شود؛ نور خدا در وجود خانواده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تابید و 12 معصوم از دل این خانواده الهی به وجود آمد. اینگونه می‌شود که خداوند در آیه 24 سوره نور «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» نوید ظهور دولت حق و دولت عدل الهی امام مهدی منتظر(عج) را می‌دهد. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فرهنگی شهید محمد حکیم دانشگاه علوم پزشکی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی طهماسبیان از آغاز عملیات عمرانی و احداث یادمان شهید گمنام در بوستان فدک بلوار آیت‌الله نجفی در شهرداری منطقه چهار همدان خبر داد و اظهار کرد: این یادمان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع احداث خواهد شد که ابعاد المان نیز ۸×۶ و به ارتفاع بیش از ۸ متر است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اینکه سعی کردیم از سبک معماری اسلامی در این طرح بهره‌مند شویم، افزود: به دنبال این هستیم فضای معنوی را این مجموعه فرهنگی فدک ایجاد کنیم؛ المان در بهترین نقطه پارک و در مسیر زائران اربعین حسینی احداث می‌شود تا فضای مطلوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم هر سال در ایام اربعین حسینی شاهد حضور زائران زیادی در کنار یادمان این شهید گمنام باشیم تا از فضای دلنشین استفاده کنند، بیان کرد: این یادمان به ارزش حدود ۴۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد تا فضاسازی خوبی در پارک فدک ایجاد شود.

طهماسبیان با اشاره به اینکه طرح یادمان شهید گمنام در کمیته فنی استانداری زیر نظر مشاوران مربوطه مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: ۲۶ آذرماه سال گذشته توفیقی پیدا کردیم و این شهید در منطقه چهار شهرداری همدان و در پارک فدک خاکسپاری شد و بعد از آن اقدماتی در راستای ایجاد یک فضای فرهنگی و معنوی انجام دادیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: وقتی نقشه معماری و سازه این المان تهیه و پیمانکار انتخاب شد، در نخستین فرصت یعنی ۲۹ فروردین ماه موفق شدیم کلنگ‌زنی و عملیات احداث این یادمان را آغاز کنیم.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • تجدید میثاق فرماندهان ارتش با امام راحل