Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@23:07:09 GMT

چطور مصرف برق را کاهش دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۹۹۵۵

مصرف انرژی ساختمان‌های اداری به خصوص در بازه زمانی ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر بیشترین سهم را در بین تمام بخش‌ها به خود اختصاص می‌دهد، اما می‌توان با کمترین میزان مصرف انرژی، آسایش مورد نیاز افراد در ساختمان‌ها را فراهم کرد.

در این بین راه‌های متفاوتی برای کاهش مصرف انرژی در ادارات وجود دارد که یکی از آن‌ها تنظیم درجه اسپلیت‌ها روی عدد ۲۵ است که تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی دارد از این روبه ازای هر یک درجه ۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی یکی از روش‌های کم کردن مصرف انرژی استفاده حداکثری از روشنایی روز است که منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود.

همچنین به حداقل رساندن روشنایی راهرو‌ها اتاق‌ها و سالن کنفرانس می‌تواند در کاهش مصرف انرژی می توان در هنگامی که از تجهیزات برقی استفاده نمی‌شود آن‌ها را خاموش کرده یا در حالت آماده‌باش قرار داد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انرژی صرفه جویی روشنایی انرژی برق روشنایی صرفه جویی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه

شرایط سیاسی در جهان آنچنان طی ماه‌های اخیر دچار تنش‌های مختلف بوده است که اقتصاد و در راس آن بازار انرژی را به میزان زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است. از این رو، بازار بیش از آنکه از دست نامرئی آدام اسمیت (عرضه و تقاضا) تبعیت کند، اکنون تابع شرایط سیاسی جهان است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم مشخصی برای پاسخ به حمله ایران نگرفت و تلاش کشور‌های غربی به منظور کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، بهای نفت در بازار انرژی امروز شاهد ثبات نسبی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۵ سنت افزایش، ۹۰ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه مِی با ۱۴ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۵۵ سنت رسید. 

نگرانی درباره پاسخ تهران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق، بهای طلای سیاه را در روز جمعه به بالای ۹۲ دلار رسانده بود که بالاترین بهای نفت از ماه اکتبر به حساب می‌آمد. 

با این وجود، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز از دور جدید تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران به دلیل حمله به اسراییل خبر می‌دهد. در صورتی که این تحریم‌ها ظرفیت صادرات نفت خام تهران را تحت تاثیر قرار دهد، بازار به آن واکنش منفی نشان خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟