Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@20:16:10 GMT

رسالت اوقاف صیانت از نیت واقفین است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۰۰۲

رسالت اوقاف صیانت از نیت واقفین است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته، 30 مهرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: مهمترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفین است؛ هرآنچه واقف نیت کرده است، باید تمام و کمال توسط سازمان اوقاف اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت‌های تأثیرگذاری در سطح جامعه دارد، افزود: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که همه آحاد جامعه، اثربخشی وقف را مشاهده کرده و به سمت این سنت حسنه ترغیب شوند.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: وقف یکی از موضوعاتی است که هم بخش حقوقی و فقهی دارد، هم بخش اقتصادی دارد و هم آثار تربیتی و اخلاقی دارد، و لذا دارای ابعاد مختلف و گوناگون فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: در طرح « افق» که در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، مقرر شده تا مسائل اجتماعی را مقدم بر مسائل فرهنگی ببینیم و از منظر اجتماعی وارد مسائل فرهنگی شویم؛ به نظر می‌آید این طرح تأثیرات خوبی داشته و کارکرد اجتماعی بقاع تقویت شده است.

معممی‌مقدم اظهار کرد: ما در انقلاب اسلامی باید به‌صورت جدی به مسائل اجتماعی رسیدگی و از بستر اجتماعی بقعه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی بپردازیم. مثلا در عید غدیر امسال بیش از ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد از محل اعتبارات مرتبط و مشارکت خیرین آزاد شدند.

وی عنوان کرد: سازمان اوقاف برنامه‌های متعدد برای اقشار مختلف دارد، از جمله طرح «پیوند آسمانی» برای کمک به ازدواج جوانان؛ رسانه باید به کمک اوقاف بیاید و این برنامه‌ها را در سطح جامعه منعکس کند.

این مقام مسئول افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم خیرین را به سمت وقف‌های نوین و در راستای شکوفایی علم و فرهنگ تشویق کنند. همچنین سهم وقف در بهداشت و درمان و آموزش باید ارتقا یابد. سازمان اوقاف در نظر دارد با کمک اهالی رسانه و تربیون‌داران آثار مثبت و سازنده وقف را به مردم نشان دهند تا هر چه بیشتر در زمینه فرهنگی نقش ایفا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اوقاف و امور خیریه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: به دنبال ایجاد مجموعه مادر در پرورش دام سبک با نژاد رومن در استان گلستان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد رومن در استان گلستان، اظهار داشت: با مشارکت و سرمایه‌گذاری محل موقوفه میرسعداله ایلخانی شهرستان آزادشهر این مجموعه راه‌اندازی شد و به دنبال این هستیم که استان گلستان به عنوان مجموعه مادر در پرورش این نوع نژاد باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری گلستان و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور منعقد شد، افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد که کار مولدسازی در استان گلستان با همکاری فی‌مابین انجام شود .

خاموشی تصریح کرد: با توجه به وجود شرایط مناسب در استان گلستان مانند خوراک دام و بارش‌های مناسب برای تامین امنیت غذایی توسعه و مولدسازی دام سبک آن هم از نژاد خاص را برنامه‌ریزی کردیم که این نژاد با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مناسب پرورش در استان شناخته شد .

وی با اشاره به اینکه دو قلوزایی از ویژگی‌های بارز نژاد رومن است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم مجموعه مادر در این استان ایجاد کنیم تا با توسعه این مجموعه فارم‌های دیگر در استان و کشور توسعه دهیم .

استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌هایی که قبلاً منعقد شده و تلاش‌های مجموعه اوقاف در استان گلستان توافقات در حال اجرایی شدن است.

علی محمد زنگانه تاکید: در دام سنگین حضور خوبی داشتند و در بحث دام سبک هم وارد عمل شدند و در زمینه آبزی‌پروری هم  توافق شده که امیدواریم نتیجه خوبی در این بخش هم حاصل شود.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف