Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@04:10:38 GMT

چرا احمدی نژاد، همتی را برکنار کرد؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۰۲۱

چرا احمدی نژاد، همتی را برکنار کرد؟

‍‍‍‍‍‍

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه دستخط، پرده از علت برکناری خود در دولت احمدی نژاد، برداشت.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی، درباره حضورش در بیمه مرکزی و گرفتن لقب پدر بیمه خصوصی ایران،گفت: آنجا هم 13 سال، دقیقا به اندازه حضورم در صدا و سیما طول کشید.3 رئیس جمهور را دیدم و 5 وزیر اقتصاد آمدند و رفتند و من رئیس بیمه مرکزی بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آخر دوره با آقای احمدی نژاد اختلاف نظر پیدا کردیم وگرنه من مشکلی برای  ادامه کار نداشتم.اختلافمان هم سر پرداخت مبلغی به نیروی انتظامی برای کمک به کاهش خسارت ها بود.من به او گفتم که از بیمه مرکزی نمی توانم پولی کمک کنم مگر این که قانون باشد.او گفت که 100 میلیارد تومان کمک کنیم که من گفتم ما اصلا 100 میلیارد نداریم.نهایتا می توانیم 20 میلیارد کمک کنیم که آن هم نیازمند قانون است.او گفت که ما قانون می گیریم.

او ادامه داد: دو روز بعد دیدم یک مصوبه دولت آمد که 20 میلیارد به نیروی انتظامی دهید.من گفتم مصوبه دولت قانون نیست و من را نمی تواند مجبور کند که پول بدهم.

همتی گفت: یک شب ساعت 11 دیدم آقای دانش جعفری از دولت با من تماس گرفت و گفت: آقای احمدی نژاد اصرار دارند که شما این مبلغ را پرداخت کنید.گفتم شما رئیس مجمع بیمه مرکزی هستید.صورت جلسه مجمع الزام آور است،شما صورت جلسه مجمع بکنید،من پرداخت کنم.گفت که نه با همان مصوبه پرداخت کنید که من مخالفت کردم.

رئیس سابق بیمه مرکزی گفت: روز بعد معاون اجرایی رئیس جمهور با من تماس گرفت و گفت که آقای احمدی نژاد گفته که همتی باهوش است،بگویید خودش یک راهی پیدا کند.گفتم سلام من را به ایشان برسانید و بگویید همتی چون باهوش است از این کارها نمی کند.

او در پایان گفت: فردای آن روز آقای دانش جعفری با من تماس گرفت و گفت شرمنده ایم و باید کسی را جایگزین شما کنیم.گفتم که من خیلی استقبال می کنم و مدتی هم هست که خسته شدم.سه روز مانده بود که دوره 4 ساله‌ام تمام شود،گفتم می توانید عزل کنید امروز یا این که این سه روز را صبر کنید که آقای دانش جعفری گفت صبر می کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Fg3 برچسب ها: همتی ، بیمه مرکزی ، پدر بیمه خصوصی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: همتی بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد؛ پیش‌بینی کسری ۳۰۰ همتی در بودجه ۱۴۰۳/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به میانگین مصرف بنزین در چهارساله گذشته گفت: ما در طول ۴ سال به طور متوسط ۸۴ میلیون لیتر بنزین مصرف می کردیم که هم اکنون به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است. این موضوع باعث شده است که در سال قبل با توجه به عدم تولید این میزان بنزین ۲ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم. این در حالی است که برای سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیارد دلار صادرات بنزین پیشبینی شده بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است و این در حالی است که در سال ۹۸ با همین بنزین ۱۵۰۰ تومان به هر عضو کمیته امداد ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شد اما امسال با همان بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر عضو کمیته امداد حدود ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می کنیم. در سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه نان میدادیم و این در حالی است که امسال حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نان (حدود ۹ برابر) می دهیم.

پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی در بودجه سال ۱۴۰۳

حاجی بابایی گفت: از طرفی سال ۹۸ از این محل به مردم حدود ۴۵ هزار تومان یارانه می دادیم در حالیکه امسال حدود ۴۰۰ هزار تومان یارانه پرداختی می کنیم که حدود ۹ تا ۱۰ برابر است. 

وی ادامه داد: مشخص است که در چنین شرایطی و با زیاد شدن این فاصله ها، تورم داریم. بنابراین با این شرایط احتمالا در سال جاری حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری پیش خواهیم داشت. این ۳۰۰ همت نیز یا باید از بانک تامین شود و یا با استفاده از اوراق جبران شود که هر دو مضررات خود را خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • (ویدئو) افشاگری جدید علیه محمود احمدی‌نژاد در صدا و سیما
  • (ویدیو) راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد!
  • راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد توسط یک بازیگر!
  • تکرار تجربه ناکام احمدی‌نژاد
  • رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد؛ پیش‌بینی کسری ۳۰۰ همتی در بودجه ۱۴۰۳/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در سال ۱۴۰۲
  • نماینده شاهین شهر: بالا رفتن قیمت دلار به شرایط منطقه ارتباطی ندارد/ رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اگر توضیح قانع کننده‌ای نداشته باشند باید برکنار شوند