Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابراهیم شریفی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دستگاه تست نشر صوتی( Acoustic Emission Testing ) از پر کاربردترین تجهیزات در تست غیرمخرب پیشرفته است که کاربردهایی در حوزه پژوهشی به‌ویژه مهندسی مکانیک دارد.

وی توضیح داد: این دستگاه به سفارش شرکت پتروشیمی‌جم طراحی و ساخته شده و حاصل تحقیقات سه ساله تیمی از متخصصان برجسته دانشگاهی در رشته های برق مکانیک و کامپیوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز رشد دانشگاه تفرش اضافه کرد: شرکت مپوا نخستین و تنها تولید کننده دستگاه تست نشر صوتی در ایران است و این دستگاه به‌جز ایران تنها در سه کشور دنیا ساخته شده است.

شریفی اظهار داشت: شرکت مهندسان پایش وضعیت امیرکبیر (مپوا) مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تفرش موفق به کسب رتبه ۹ به‌عنوان بالاترین سطح فناوری در سامانه ارزیابی فناوران ایران (سافا) شده است.

دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که درهشت رشته فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۸۵ هیات علمی تمام وقت است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تفرش علمی دانشگاه ها نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: این نیروگاه در سال گذشته موفق به ساخت و بومی‌سازی چهار هزار و ۲۰۰ قطعه تخصصی کوچک و بزرگ نیروگاهی شد که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

وی افزود:  یدکی ولو‌های آب‌شیرین‌کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین، گیربکس باند اسکرین، دیافراگم اگزوز کوئیک والو تریپ ولو گاز، اکسپنشن‌ها، کیسینگ پمپ اگزلری، اینترکولر، اکسپنشن آکاردئونی جی آرفن، پیستون کمپرسور هوا و یاتاقان گاید بیرینگ از جمله قطعاتی است که توسط متخصصان داخلی نیروگاه ساخته و بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: یکی از افتخارات این نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی زیادی محقق شده است.

محمودی افزود: قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان به‌شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • اپل‌واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب
  • قابلیت رصد آپنه‌خواب در نسخه جدید اپل‌واچ
  • اپل واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب عرضه می شود
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • مورگان پلاس 8 جی تی آر؛ یک خودرو دست ساز ببینیم