Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگنه گفت:هیچ‌گونه سهمیه‌بندی بنزین در حال حاضر وجود ندارد و در زمان لازم این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش شریان نیوز،  وزیر نفت در حاشیه دیدار مستقیم با مدیران بخش خصوصی در کوشک نفت  در مورد شایعات تغییر در نحوه استفاده از کارت‌های سوخت از اول آبان ماه گفت: علاقه و اصرار وزارت نفت در جهت استفاده مردم از کارت‌های سوخت شخصی خودشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد مردم دارای کارت سوخت شخصی هستند و باید از کارت‌های شخصی خودشان برای سوخت‌گیری استفاده کنند.

وی ادامه داد: برخی از مردم از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند چون فکر می کنند از سهمیه آنها کم می شود اما اکنون که سهمیه ای وجود ندارد.

زنگنه با تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی وجود ندارد و مردم می‌توانند به میزان دلخواه در روز از کارت شخصی خود استفاده کنند و هیچ‌گونه سهمیه‌بندی در بنزین در حال حاضر وجود ندارد.

وزیر نفت در ادامه در واکنش به زمان اعمال سهمیه‌بندی بنزین گفت: در زمان لازم این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: هدف آمریکایی‌ها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است

وزیر نفت در ادامه درباره جلسه با مدیران بخش خصوصی تصریح کرد: امروز جلسه خوبی با مدیران بخش خصوصی داشتیم و تلاش ما این است که مسائل مطرح شده را پیگیری و مشکلات را رفع کنیم.

زنگنه با اشاره به اینکه شرکت های حاضر در این جلسه وضعیت خوبی دارند وهیچ ریزش نیرویی در این سال ها نداشته اند تصریح کرد: از نظر ظرفیت و توان تولید در شرکت های بخش خصوصی و به خصوص دانش بنیان با ۱۰ سال پیش قابل مقایسه نیستیم.

عضو کابینه دولت بیان کرد: وظیفه اصلی ما ایجاد کار است که باید بیش از این تقویت شود. ایجاد کار به معنای تعریف پروژه است که باید لوازم فنی و تکنولوژی آن را هم فراهم کنیم.

وی افزود: این جلسه از نظر سلامت سیستم هم مهم است چراکه زمانی که طرف های قراردادی به سادگی می توانند به وزیر و مدیران  دسترسی داشته باشند  و مسائل را مطرح کنند دیگر اتفاقات بدی نمی افتد.

وزیر نفت در خصوص لزوم استفاده شرکت ها از لوازم ساخت داخل گفت: این موضوع نباید تنها به یک توصیه اخلاقی  اکتفا شود بلکه باید به یک قالب های مقرراتی غیرقابل تفسیر و غیرقابل برگشت تبدیل شود. به طور مثال در قراردادها ذکر شده این نوع تجیزات فقط باید ساخت داخل باشد و در غیر این صورت پول پیمانکار پرداخت نمی شود و در این موارد برای تحقق این دستور ناظر هم داریم.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر بنزین در دهه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند ماه نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و 493 هزار و 949 مترمکعب CNG در استان مصرف شده است.
 محمدرضا عابدانی با بیان اینکه این رقم معادل با مصرف مدت مشابه سال گذشته در استان است، افزود: با مصرف این مقدار گاز سی ان جی یک میلیون و ۴۹۳ هزار ۹۴۹ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شد.
وی با بیان اینکه  امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی  سفر‌ها  در استان کاهش چشمگیری داشته است،  بر نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان و آماده‌باش کامل منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی و لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هم استانی‌ها و مسافران تاکید کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه  استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰۸۰۰ کیلومترمربع دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ی سوخت مایع و ٢۵ جایگاه سی‌ان‌جی است گفت: در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • رشد مصرف بنزین در روزهای نخست سال ۱۴۰۳ در منطقه اردبیل
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان