Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان تحولات در لبنان را در سایه تظاهرات‌های اعتراضی که این کشور از چند روز پیش شاهد است، از نزدیک رصد می‌کند. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» به تحولات لبنان پرداخت و گفت: «ما نظارت دقیق بر وضعیت لبنان را از نزدیک ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل متحد به همکاری به دولت لبنان و شرکای بین‌المللی برای بررسی چالش‌‌های اساسی، از جمله اوضاع اقتصادی این کشور، ادامه می‌دهد.»

دوجاریک افزود: «تظاهرات‌هایی که دامنه آن طی روزهای گذشته گسترش یافت، همچنان تا حد زیادی مسالمت‌آمیز است.»

وی ضمن دعوت از تمامی طرف‌ها در لبنان «به اجتناب از هرگونه اقداماتی که می‌تواند به افزایش تنش و خشونت منجر شود»، خاطرنشان کرد که «یان کوبیچ» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در تماس با مسئولان دولتی در لبنان است.

این سخنگوی سازمان ملل یادآور شد که «رزماری دی‌کارلو» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل اخیرا سفری به لبنان داشته و گفت‌وگوهایی با مسئولان این کشور در مورد مسائل مهم صورت داده است.

وی تأکید کرد که «دیکارلو می‌داند که مهم‌ترین مسائل در لبنان خلع سلاح شبه‌نظامیان، توقف نقض حاکمیت کشور و بدون شک، موضوع اقتصادی است؛ زیرا همین موضوع شعله تظاهرات‌ها را برافروخته است.

پایتخت و برخی شهرهای لبنان از پنجشنبه گذشته شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اعمال مالیات‌های جدید است.

به رغم تصویب طرح «سعد الحریری» نخست‌وزیر برای اصلاح اقتصادی، معترضان در جریان اعتراضات خود تاکید کرده‌اند که در خیابان‌ها خواهند ماند و به زودی «ساعت صفر» را اعلام خواهند کرد.

لبنان|مفاد 24 گانه طرح حریری برای نجات اقتصادی

طرح اصلاحات اقتصادی دولت 24 بند دارد و موارد متعدد اقتصادی از جمله کاهش 50 درصدی حقوق وزیران و نمایندگان و اعمال مالیات بر بانک‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا

(تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح/شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار تن رسید
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد