Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، پلیس نظامی روسیه گشت‌زنی در شمال شرق شهر منبج سوریه را آغاز کرد.

این عملیات پس از توافق سران ترکیه و روسیه درباره شمال سوریه آغاز شد. بر اساس توافقی که روز سه‌شنبه حاصل شد، نیرو‌های روسیه و سوریه در شمال شرقی سوریه مستقر خواهند شد تا شبه‌نظامیان «ی‌پ‌گ» را همراه با سلاح هایشان از مرز با ترکیه بیرون کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق در چارچوب آتش‌بسی با میانجیگری آمریکا صورت گرفت که قرار بود اواخر روز سه شنبه منقضی شود و بر تغییراتی در سوریه تاکید دارد که پس از اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در دو هفته پیش و قبل از یورش برون مرزی ترکیه، به وقوع پیوسته است.

توافق روز سه‌شنبه بر بازگشت نیرو‌های بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مرز همراه با نیرو‌های روسیه صحه می‌گذارد. این نیرو‌ها جایگزین آمریکایی‌ها می‌شوند که سال‌ها همراه با متحدان کُرد سابق خود در منطقه گشت‌زنی می‌کردند.

در چارچوب توافق بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این دو کشور اعلام کردند پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه روز چهارشنبه خارج کردن ی‌پ‌گ را ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) از مرز ترکیه آغاز می‌کنند.

شش روز بعد از آن، نیرو‌های ترکیه و روسیه به طور مشترک گشت‌زنی در یک باریکه ۱۰ کیلومتری را در «منطقه امن» در شمال شرقی سوریه که آنکارا همواره خواهان برقراری آن بوده است، شروع خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد

دونالد ترامپ، اولین رئیس جمهور سابق در تاریخ آمریکا خواهد بود که به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود. با انتخاب هیات منصفه امروز دوشنبه ترامپ در پرونده‌ای در نیویورک به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، شایان ذکر است که ترامپ که چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بود و قرار است در نوامبر آینده برای رقابت مجدد با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نامزد شود، به ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری متهم شده است.

این بازیگر فیلم های غیراخلاقی گفت که به او پول داده شده تا در مورد رابطه‌ای که با ترامپ در سال ۲۰۰۶ داشته ساکت بماند. او اعتراف کرد که ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ به او پول داده است تا از اتهامات نادرست و باج خواهی او جلوگیری کند.

وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می‌رود
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می رود
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • لزوم احیای پلیس افتخاری برای پیشگیری از تخلفات رانندگی
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • بایدن: حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد