Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@22:20:53 GMT

طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی همدان در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۲۴۳

طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی همدان در حال اجراست

معاون خدمات شهری شهرداری همدان ‌از انجام‌ عملیات‌جمع‌آوری‌ آب‌های ‌سطحی ‌و لایروبی جوی‌های سطح شهر همدان خبر داد.

 ‌وحید علی‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های سال گذشته و پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های ‌سالجاری، از اردیبهشت‌ امسال ‌مطالعات ‌انجام و دستورات ‌لازم ‌ابلاغ ‌شده ‌است ‌با ‌این‌حال‌ در ‌برخی ‌مناطق‌ به علت تغییر بافت ‌شهری ‌ضرورت‌ بازنگری احساس‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تخصیص بیش از 14میلیارد تومان اعتبار و احداث مسیرهای جدید برای ‌جمع‌آوری ‌آب‌های‌ سطحی ‌و لایروبی ‌جوی‌ها خبر داد و افزود: امسال نقاط بحرانی شهر همدان شناسایی شده و طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در حال اجراست که کار لوله‌گذاری از میدان نهم دی، میدان‌رسالت‌ به ‌سمت میدان ‌امام‌حسین(ع) پیشرفت فیزیکی چشمگیری داشته است.

علی‌ضمیر ‌با اشاره به لایروبی سرشاخه‌های رودخانه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در شهر همدان 62 کیلومتر رودخانه به‌صورت سرباز و سرپوشیده جاری است، بیش ‌از 90 درصد کار لایروبی جوی‌های ‌معابر انجام شده و لایروبی ‌بقیه‌ جوی‌ها نیز در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از آبگرفتگی جوی‌ها و کانال‌ها به علت وجود زباله‌های حجیم است، از شهروندان همدانی درخواست‌کرد ‌با قرار ندادن زباله‌ها در جوی‌ها ‌با ‌شهرداری همکاری‌ داشته ‌باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خدمات شهری طرح جمع آوری آبهای سطحی لایروبی جوی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی حیدری با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و استان اظهار داشت: لایروبی بند بوروئیه (کرخنگان) و بند شماره ۱ هرات، ترمیم و بهسازی آبگیر بند ۲ و دستک آن و نصب دریچه‌های تنظیم سیلاب در ورودی این بند و همچنین ترمیم و بهسازی سرریز بند بوروئیه (کرخنگان) و تعمیر لوله خروجی این بند از مهم‌ترین اقدامات درشهرستان خاتم جهت مواجهه با سیل احتمالی بوده است. 
وی در ادامه افزود: لایروبی رودخانه‌های مرکز و اطراف روستای چاهک و لایروبی و ترمیم دیواره رودخانه در محل دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در ورودی روستای چاهک و ۵ کیلومتری شهر هرات به منظور بالابردن ایمنی و آبگذری بهتر سیلاب از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان بوده است. 
رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست، در ادامه تصریح کرد:تعمیر و بهسازی دیواره آبگیر ورودی بند‌های ۱ و ۲ مروست و همچنین لایروبی این بند‌ها از جمله اقداماتی بوده اند که در شهرستان مروست انجام شده است. 
حیدری به لایروبی رودخانه‌های شهرستان مروست اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌های ترکان، چنارناز، مروست و همچنین لایروبی دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در منطقه ترکان نیز در این راستا صورت گرفته است. 
وی در پایان گفت: انجام این اقدامات به معنی ایمنی کامل از خطرات سیل نیست و همشهریان باید در زمان وقوع سیل نکات ایمنی از جمله دوری از محل عبور سیلاب و عدم توقف و اتراق در بستر و حریم رودخانه‌ها را رعایت نمایند و به محض مشاهده سیلاب در بالادست شهرها، روستا‌ها و مراکز جمعیتی به مقامات محلی اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش
  • ۵۶٠ واحد مسکونی نیروهای ارتش در ارومیه در حال اجراست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست