Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران حسینی در دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه در عزاداری ها باید به اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخته شود، اظهار داشت: در بعضی از مجالس؛ امر به معروف به عنوان هدف اصلی از قیام حضرت اعلام می شود در حالی که امر به معروف یک ابراز برای رسیدن به هدف اصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف اصلی سید الشهدا(ع) از قیام خود تحقق کلمه الله درجامعه بود به این معنی که محیط دانشگاه، کوچه و بازار و به صورت کلی جامعه با ولایت همراه بوده و محلی برای اجرای احکام الهی باشد.

آیت الله  شعبانی با اشاره به این که در زندگی شخصی باید مبتنی بر قوائد الهی رفتار کرد، اظهار داشت: فلسفه برگزاری مجالس عزاداری این است که به قواعد و قوانین الهی نزدیک تر شویم.

وی خاطر نشان کرد: هر چه به قواعد الهی و برنامه های الهی بیشتر توجه کنیم و در زندگی ما جاری باشد نشان دهنده قبولی عزاداری های ما است.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که در پایان ماه صفر، عزاداری ها باید در جامعه نمود بیرونی داشته باشد، خاطر نشان کرد: ملاک قبولی عزاداری ها این است که آیا به فلسفه آن توجه کرده ایم و نزدیک شده ایم یا خیر؟

وی تصریح کرد: نشانه عزاداری های مقبول همان مطلبی است که در زیارت اربعین بیان شده و آن رسیدن جامعه به عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که اکثریت مردم ایران در این ایام مشغول عزاداری بوده اند، تاکید کرد: بعد از این ایام جامعه باید عاقل تر شود چرا که مگر می شود برای امام حسین (ع) گریه کرد و مشکلات خانوادگی و آسیب های اجتماعی کم تر نشود.

وی نشانه قبولی عزاداری دانشجویان را نیز افزایش نمره معدل آنها دانست و گفت: خدا تنها در مسجد نیست بلکه همان کلاس درس هم می تواند مکانی باشد برای تحق کلمه الله.

کد خبر 4753909

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان مراسم عزاداری اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین سانحه تصادف قزوین شهرکرد گرگان شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال انسان بدون پذیرش عملی ولایت هیچ ارزشی ندارد
  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی