Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پاشازاده با اشاره به برد چهار بر صفر استقلال برابر سایپا در هفته  هفتم رقابت های لیگ برتر اظهار داشت: استقلال خیلی وقت بود چنین پیروزی را تجربه نکرده بود و برای بازگشت به شرایط ایده آل به چنین پیروزی نیاز داشت. یعنی باید یک تیم خوب مثل سایپا را با گلهای زیاد شکست می‌داد تا شخصیت واعتماد به نفس به این تیم بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی یک شوک مثبت بود برای استقلال.

اخبار ورزشی- کاپیتان پیشین آبی پوشان در خصوص اعتراض بازیکنان این تیم به فشردگی برنامه بازیها گفت: در فوتبال حرفه‌ای باید با چنین برنامه‌هایی کنار آمد. یعنی یک فوتبالیست حرفه‌ای اگر شرایط تمرین، تغذیه، استراحت و تمرکزش خوب باشد، باید بتواند هفته‌ای دو بازی انجام دهد. مگر در اروپا چنین چیزی نیست؟ 

پاشازاده در خصوص صدمه دیدگی دو بازیکن استقلال از ناحیه رباط صلیبی و ارتباط این موضوع با فشردگی برنامه مسابقات گفت: هرگز این مصدومیت‌ها به فشردگی بازیها ارتباط ندارد. اگر قرار بود تحت فشار رباط صلیبی پاره شود در دوران بدنسازی باید رباط همه بازیکنان پاره می‌شد. 

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص تاکتیکی که استراماچونی برای استقلال در نظر گرفته بیان داشت: من او را یک مربی بسیار باهوش می‌دانم. استراماچونی در واقع آمد بازیکنانش را دید و وقتی دید ابزار استفاده از سیستم با دو مهاجم و سه مهاجم را ندارد، این تاکتیک را انتخاب کرد.

وی افزود: اساس کار مربیان این است که تفکری داشته باشند و بازیکنان تیم شان را بر اساس تفکرشان انتخاب کنند. اما وقتی یک مربی چنین شرایطی را نداشته باشد، به ابزارش نگاه می‌کند و بر اساس ابزار و بازیکنانی که در اختیار دارد سیستمش را انتخاب می‌کند. استراماچونی هم وقتی دید در این تیم مهاجم و مدافع به تعداد کافی ندارد و به جای هرچیز فقط هافبک دارد، سیستمی را انتخاب کرد که از حداقل مدافع و مهاجم استفاده کند و خدا را شکر این سیستم او جواب داد.

پاشازاده تصریح کرد: استقلال روی روال نتیجه گیری افتاده و با شرایطی که من در تیم می‌بینم، سخت بتوان ترمز آن را کشید و باید باز هم شاهد پیروزی‌های آنها در بازیهای پیش رو باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال لیگ برتر فوتبال استقلال پاشازاده استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرنر با هوش مصنوعی گل می‌شود

آنهایی که به فوتبال و خصوصا رقابت‌های اروپایی علاقه دارند، حتما به یاد دارند که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان۲۰۱۹ و در بازی لیورپول و بارسلونا، چگونه یک ضربه سریع کرنر توسط ترنت الکساندر-آرنولد، دیووک اوریگی را در موقعیت گلزنی قرار داد و به صحنه‌ای ماندگار تبدیل شد.

ضربه کرنر

به گزارش همشهری، کرنر می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای به‌ثمر رساندن گل باشد، اما داشتن یک برنامه کارآمد برای تحقق این مهم، نیازمند ترکیبی از هوش انسانی و تحلیل بازی برای شناسایی الگوهای تیم حریف و واکنش آنی است.

این روزها به لطف هوش مصنوعی، یک دستیار باهوش به یاری مربیان آمده است. محققان گوگل در همکاری با باشگاه لیورپول، سیستم هوش مصنوعی به نام «تاکتیک ای‌آی» (TacticAI) را توسعه داده‌اند که می‌تواند به مربیان در زمینه‌ تاکتیک‌های مربوط به ضربات کرنر مشاوره‌هایی را ارائه کند.

کارکرد

این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده و مولدبه متخصصان، مخصوصا در ضربات کرنر، بینش‌های تاکتیکی ارائه می‌دهد. تحقیقات و ارزیابی این سیستم با همراهی متخصصان باشگاه لیورپول انجام شده است. جالب اینجاست که پیشنهادات این هوش مصنوعی در ۹۰درصد موارد نسبت به تاکتیک‌های رایج در زمین، مورد تأیید ارزیابان متخصص قرار گرفته است.

البته TacticAI فراتر از یک دستیار برای ضربات کرنر محسوب می‌شود. این سامانه نشان داده که تکنیک‌های هوش مصنوعی چگونه می‌توانند دنیای ورزش را برای بازیکنان، مربیان و هواداران متحول کنند.موضوعی که شایعه جایگزینی یورگن کلوپ(سرمربی لیورپول)با هوش مصنوعی را در پی داشت.

روش کار

شرکت توسعه‌دهنده این هوش مصنوعی می‌گوید، پیش‌بینی ضربات کرنر به‌دلیل تصادفی بودن بازی بازیکنان و پویایی بین آنها پیچیده است. به همین دلیل چنین چیزی برای مدل‌سازی هوش مصنوعی، موردی چالش‌برانگیز است، زیرا داده‌های ضربات کرنر با استاندارد طلایی محدود موجود است؛ در هر فصل در لیگ برتر انگلستان به‌طور متوسط حدود 10ضربه کرنر در هر مسابقه زده می‌شود. TacticAI با استفاده از یک رویکرد یادگیری عمیق هندسی، بازی ضربه کرنر را با موفقیت پیش‌بینی می‌کند.

ابتدا، ما مستقیما روابط ضمنی بین بازیکنان را با نمایش تنظیمات ضربه‌های کرنر به‌عنوان نمودارها مدل‌سازی می‌کنیم که در آن گره‌های بازیکنان (با ویژگی‌هایی مانند موقعیت، سرعت، ارتفاع و غیره) را نشان می‌دهند و لبه‌ها روابط بین آنها را نشان می‌دهند. سپس، از تقارن تقریبی زمین فوتبال استفاده می‌کنیم.

روند اجرا

TacticAI برای پاسخگویی به 3سؤال اصلی ساخته شده است.
برای تنظیم تاکتیکی ضربه کرنر، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به‌عنوان مثال، چه‌کسی بیشتر احتمال دارد توپ را دریافت کند و آیا تلاشی برای شوت وجود دارد؟
هنگامی که یک ضربه زده شد، آیا می‌توانیم بفهمیم چه اتفاقی افتاده است؟ به‌عنوان مثال، آیا تاکتیک‌های مشابه در گذشته به‌خوبی کار می‌کردند؟
چگونه می‌توانیم تاکتیک‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم تا یک نتیجه خاص رقم بخورد؟ به‌عنوان نمونه، بازیکنان مدافع چگونه باید برای کاهش احتمال شوت توسط مهاجمان حریف، جای خود را تغییر دهند؟

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی فصل بعد پرسپولیس کلید خورد
  • کرنر با هوش مصنوعی گل می‌شود
  • خدا به مهاجم استقلال رحم کرد/ نزدیک بود یک بازیکن دیگر خانه نشین شود!
  • پاشازاده: استقلال کمتر اشتباه کند قهرمان است
  • قهرمانی تیم خاطره‌انگیز استقلالی‌ها در آلمان
  • چرا باید کاپیتان استقلال را محروم کنند؟ | پرسپولیس زنگ خطر را برای نکونام به صدا درآورده است
  • تمسخر برادر عبدالرزاق حمدالله توسط برادر بنزما!
  • نکته آماری جالب در جدول گلزنان لیگ برتر
  • موتور مهاجم آرژانتینی استقلال به‌موقع روشن شد
  • بیرانوند برگشت هم رفیعی باید بازی کند | به درویش بابت این انتخاب تبریک می گویم