Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@17:29:33 GMT

نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه نیست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۳۴۷

نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه نیست

وزارت دفاع ترکیه پس از پایان مهلت آتش‌بس موقتی که از ۵ روز پیش آغاز شده بود اعلام کرد نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه وجود ندارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع ترکیه، در پایان مهلت آتش‌بسی که از ۱۲۰ ساعت پیش در شمال سوریه آغاز شده بود گفت که نیازی به آغاز مجدد عملیات در آن منطقه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه (۲۵ مهرماه) اعلام کرد آنکارا و واشنگتن به توافقی برای برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند.

ترکیه عملیات موسوم به «چشمه صلح» را روز ۱۷ مهرماه با چراغ سبز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کرد و مدعی شد که مأموریت نیرو‌های مسلح ترکیه «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرز‌های جنوبی» است.

ترکیه روز سه‌شنبه هم به توافقی با روسیه در خصوص شمال سوریه دست پیدا کرد. مسکو و آنکارا در این توافق اعلام کرده‌اند اجازه هیچ برنامه تجزیه‌طلبانه‌ای در مرز سوریه را نخواهند داد.

وزیر دفاع ترکیه بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گفت: «در این مرحله هیچ نیازی به انجام عملیات جدید نیست.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «به نظر می‌رسد خبر‌های خوبی در خصوص ترکیه، سوریه و خاورمیانه اتفاق می‌افتند. گزارش‌های بیشتری بعداً در راهند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع ترکیه آغاز مجدد عملیات در سوریه عملیات ترکیه در سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، محسن محرری ظهر چهارشنبه در نشست خبری بیان کرد: تصمیم برای تکمیل مونوریل قم نهایی شد و این پروژه به زودی مراحل اجرایی خود را دنبال می کند.

وی بیان کرد: در جلسه اخیر که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد مقرر شد تا پروژه قم تکمیل شود و اراده دولت بر اجرایی شدن این پروژه است.

رییس شورای شهر اسلامی قم ابراز کرد: طرح مونوریل قم تا پردیسان ادامه می یابد و با اجرایی شدن این پروژه خط دوم متروی قم کنار گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: مدیریت شهری در این راستا همکاری های لازم را با دولت خواهد داشت اما مباحث کارشناسی در زمینه چگونگی عبور از کنار حرم مطهر و همچنین طول پروژه دنبال می‌شود.

محرری تاکید کرد: مونوریل قم در مسیر فعلی توجیه فنی نخواهد داشت و در صورتی این پروژه توجیه پذیر خواهد بود که تا پردیسان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: عملیات تکمیل پروژه مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به قم آغاز خواهد می شود.

محرری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سالهای اخیر عملکرد شورا بر اساس برنامه و منطبق با بودجه مصوب بوده و رشد منطقی تعرفه ها و عدم فشار بر مردم در دستور کار بوده است.

وی افزود: یکی از اولویت های شورای اسلامی شهر قم تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده که برخی از پروژه های عمرانی به خصوص در هسته مرکزی شهر قم تکمیل شده است.

رییس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه توسعه و توازن منطقه ای از برنامه های شورا است بیان کرد: تلاش شده تا توزیع درآمدها در مناطق مختلف شهر قم بر اساس نیازهای هر منطقه صورت گیرد.

وی با اشاره به آماری از شورای اسلامی شهر قم گفت: از ابتدای دوره ششم تاکنون ۱۲۴ جلسه علنی برگزار شده که در این مدت تعداد ۸۲۰ مورد لایحه و ۷۸ مورد طرح تدوین شده است.

محرری افزود: ارتباط با رسانه ها و شهروندان از رویکردهای شورای اسلامی دوره ششم شهر قم بوده و طی این مدت ملاقات های مردمی، حضور در مساجد و محافل مختلف و ارتباط با رسانه ها به صورت مستمر وجود داشته است.

کد خبر 6087920

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک