Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@03:31:04 GMT

روحانی فردا عازم باکو می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۷۵۱

روحانی فردا عازم باکو می‌شود

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، به دعوت رسمی آقای «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان روز پنجشنبه دوم آبان‌ماه به این کشور سفر می‌کند.

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اعلام این خبر، گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی، دیدار‌های دوجانبه‌ای نیز با رئیس‌جمهور آذربایجان خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل در روابط تهران – باکو و روند اجرای موافقتنامه‌ها و طرح‌های مشترک بررسی می‌شود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، دیدار‌های جداگانه‌ای با برخی سران حاضر در این اجلاس خواهد داشت که طی آن، در مورد مهمترین مسائل مورد علاقه طرفین، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و رایزنی خواهد شد.

رئیس‌جمهور شامگاه جمعه به تهران باز خواهد گشت.

یادآوری می‌شود جمهوری آذربایجان در پی این اجلاس، ریاست جنبش عدم تعهد را برای یک دوره سه ساله (۲۰۲۲- ۲۰۱۹) برعهده می‌گیرد.

جنبش غیرمتعهد‌ها یا عدم تعهد یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی تأسیس شد. هم اکنون ۱۲۰ کشور جهان عضو رسمی و ۱۷ کشور نیز عضو ناظر جنبش غیرمتعهد‌ها هستند که می‌توان گفت این جنبش، تقریباً بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل متحد و ۵۵ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با مطرح کردن بحران این کشور در جبهه نبرد، خواستار کمک‌های بیشتر غرب شد.

زلنسکی اوکراین روز دوشنبه به اوضاع وخامت بار این کشور در جبهه نبرد با روسیه اعتراف کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین کشورهای غرب را به دلیل کمک‌های نظامی محدود به این کشور مقصر وضع موجود دانست.

زلنسکی گفت که وضعیت جبهه جنگ همیشه دشوار است. اما این روزها و به‌ویژه در مناطق دونتسک کار سخت‌تر شده است.

وی با اشاره به کمک کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی در جریان حمله موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی، بار دیگر خواهان کمک بیشتر آمریکا و کشورهای غربی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل
  • (عکس) هدیه خاصی و ویژه‌ای که حسن روحانی دریافت کرد؛ عبای عربی بر تن رئیس‌جمهور سابق
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...
  • رئیسی انتخاب رئیس‌جمهور جدید اسلواکی را تبریک گفت
  • رئیسی انتخاب رئیس جمهور جدید اسلواکی را تبریک گفت
  • پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در قبال ارتکاب جنایات خود
  • مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
  • مشکلات واگن‌ های مترو با ورود رئیس‌ جمهور حل می‌ شود؟
  • مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس جمهور حل می‌شود؟