Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@04:07:27 GMT

خانه‌های زیر قیمت در بازار مسکن+ جدول

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۸۶۰

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، آمار و ارقام گویای آن است که بازار مسکن شهر تهران در رکود تاریخی قرار گرفته و معاملات مسکن در پایتخت به کمترین میزان خود دست کم از سال ۱۳۸۹ تا کنون رسیده است. از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۶ معمولا ماهیانه  ۱۲ تا ۱۶ هزار معامله مسکن در شهر تهران انجام می‌شد. سال ۱۳۹۷ این رقم به میانگین ۱۰ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ میانگین معاملات ۵۴۰۰ فقره بوده و در شهریورماه به ۲۷۰۰ فقره رسیده است. این در حالی است که در تهران حدود چهار میلیون واحد مسکونی وجود دارد. یعنی حجم واحدهای مسکونی موجود حدود ۱۵۰۰ برابر تعداد معاملات شهریورماه است و می‌توان گفت بازار مسکن کاملا قفل شده است.

در شرایط کنونی، واحدهای زیر قیمت واقع در هفت منطقه میانی از مناطق ۲۲گانه شهر تهران، کانون اندک قراردادهای منعقده هستند. شهریورماه امسال در مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۷، ۸ و ۱۴ بالغ بر نیمی از معاملات شهر تهران انجام شد. واسطه‌های ملکی می‌گویند که هم‌اکنون اندک معاملات در واحدهای زیر قیمت انجام می‌شود و در نشست‌ها خریداران دست بالا را دارند.

نرخ پیشنهادی آپارتمان‌های زیر قیمت در تهران ـ
مهرماه ۹۸
محله متراژ سن بنا قیمت (تومان) سعادت‌آباد - پاکنژاد ۶۰ متر نوساز یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون فردوس غرب ۸۵ متر نوساز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نیاوران  ۵۸ متر ۶ سال فول امکانات ۹۸۰ میلیون دریاچه چیتگر ۶۴ متر نوساز ۷۰۵ میلیون جیحون ۵۵ متر نوساز ۵۱۵ میلیون تهرانپارس ـ بلوار  شاهد ۷۲ متر نوساز ۸۷۰ میلیون تهرانپارس ـ اسفندانی ۵۶ متر ۳ سال ۶۷۲ میلیون نارمک ـ هلال احمر ۸۰ متر ۳ سال ۹۸۵ میلیون پونک ۶۵ متر ۱۶ سال فول  امکانات ۷۷۰ میلیون جنت‌آباد ۸۰ متر ۱۴ سال فول امکانات ۹۱۰ میلیون پیروزی ۳۷ متر نوساز فول امکانات ۴۱۰ میلیون بریانک ۵۶ متر ۳ سال فول امکانات ۴۶۰ میلیون

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره یک واحد ۶۵ متری در اطراف تهران چند؟

به گزارش تابناک، بازار مسکن شاید هنوز در خواب زمستانی به سر می‌برد، اما نماهنگ‌های ایجاد تورم جدید در این بازار قبل از شروع تقاضا از سوی متقاضیان خانه دیده می‌شود و به نظر می‌رسد نرخ کرایه دراین بازار به گونه‌ای خواهد شد که بیش از ۵۰ درصد مستاجران تهرانی ناگزیر به مناطق پایین و ارزان‌تر و حتی حاشیه شهر‌ها مهاجرت کنند.

با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی، بار دیگر بحث اجاره‌بها و قیمت مسکن مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل صعود قیمت اجاره‌بها؛ افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده است.

بر اساس آمار‌های رسمی درباره متغیر‌های موثر در مسکن، از جمله این متغیر‌ها انتظارات تورمی، برنامه ساخت چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن، مالیات خانه‌های خالی و لوکس، پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت، برخورد با مشاوران املاک فاقد مجوز بود که باعث شد رشد قیمت خانه از حدود ۶۶ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یابد.

این متغیر‌ها اثر کاهشی خود را بر بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ ایجاد کردند که در صورت ادامه این روند می‌توان به بهبود بازار ملک در سال ۱۴۰۳ امیدوار بود، اما واقعیت این است که در سال ۱۴۰۲ مصالح ساختمانی تورم ۵۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. با احتساب تورم عمومی ۴۵ درصدی، انتظار برای کاهش و یا حتی ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن بسیار بعید است.

مهاجرت مستاجران تهرانی به سایر شهر‌ها
هادی سرخوش، فعال بازار مسکن در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: از اواسط سال گذشته وضعیت بازار استیجاری در سال ۱۴۰۳ قابل پیش بینی بود تا جایی که حدود ۱۰ درصد از مستاجران تهرانی اقدام به بازگشت به شهر‌های اطراف تهران کردند.

به گفته این فعال بازار مسکن، بازخورد اجاره بها از تورم ناشی از سوء مدیریت‌ها و از همه مهمتر ادامه روند تحریم‌ها در اقتصاد ایران، بسیار سخت و شکننده بود، به طوری که آمار‌ها از افزایش ۱۵۰ درصدی اجاره بها در سال ۱۴۰۲ حکایت دارد!

سرخوش با اشاره به اینکه مستاجران هر ساله علاوه بر سایر هزینه‌های معیشتی، باید اجاره بهایی فراتر از نرخ تورم را نیز بپردازند، گفت: امسال قطعاً تعداد متقاضیان رهن کامل خانه خیلی کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود چراکه مردم با تورمی که با آن دست به گریبان هستند توان پس انداز نخواهند داشت و همین موضوع دلیلی بر افزایش تقاضا برای اجاره خانه خواهد شد.

 

کدام مستاجران وام ودیعه مسکن دریافت کردند؟
وی تصریح کرد: دولت از این روند به خوبی مطلع است، اما تنها کاری که در سال‌های گذشته در مقابل این وضعیت انجام داده است، دادن وعده برای پرداخت ودیعه مسکن بود که تنها جزئی از این جمعیت مستاجر توانستند این وام را دریافت کنند.

این کارشناس و فعال بازار مسکن با تاکید بر اینکه اجاره بها دغدغه بزرگ مستاجران در سال جاری خواهد بود، گفت: تورم اجاره بها از تهران به حاشیه شهر تهران رسیده و امروز این وسعت به شهر‌هایی مانند ورامین، فیروزکوه، پاکدشت، قرچک و درنهایت ۴۸ شهر استان تهران رسیده است.

سرخوش ادامه داد: حاشیه نشینی دیگر نشانه فقر نیست چراکه اجاره بها در همین حاشیه‌ها سربه فلک کشانده و قیمت‌های غیر واقعی و بسیار گران جایگزین اجاره بهای حداقلی شده است.

وی ادامه داد: امروز و در همین ابتدای سال، یک واحد ۶۵ متری در فیروزکوه با ۱۰۰ میلیون پیش و ماهی ۳ و نیم میلیون اجاره داده می‌شود. این به عنوان نمونه مطرح شد و متاسفانه ارقام اجاره مسکن به شهروندان در شهر‌های اطراف تهران که حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان برای تردد باید صرف کند بسیار بالا و حتی برای ادامه حضور غیر ممکن خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نرخ رهن بازار مسکن در تهران؛ رهن کامل در این منطقه با یک میلیارد
  • اتفاقی کم سابقه در بازار مسکن تهران؛ قهر مردم با آپارتمان های نوساز!
  • قیمت‌های جدید خرید مسکن در شهر تهران/ مسکن در این منطقه ۴۰ میلیون تومان! + جدول
  • ریزش و رویش فایل‏‏‌های مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!
  • آپارتمان‌های نوساز مرکز تهران چند؟ + جدول
  • قیمت آپارتمان در مرکز تهران چند؟
  • اجاره یک واحد ۶۵ متری در اطراف تهران چند؟
  • آدرس غلط معاون شهردار درباره قیمت ملک در تهران
  • آدرس غلط معاون شهردار