Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد براساس ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مجوز قانونی برای واریز یارانه خانوارهای رد حساب شده در شهریور ماه وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده درباره عدم واریز یارانه حدود چهار صدم درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر) در شهریور ماه مواردی را یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماجرای عدم پرداخت یارانه برخی خانوار‌های غیرمتمول در شهریور چه بود؟ + سند
هر ماهه تعداد اندکی از خانوار‌ها به دلایل مختلفی ناچار به اقداماتی از جمله تغییر حساب بانکی، تغییر بانک عامل، تغییر سرپرست خانوار و یا اِعمال جداسازی و تفکیک خانوار بواسطه ثبت رخداد ازدواج و طلاق و یا معرفی سرپرست جدید بدلیل فوت سرپرست قبلی و ... می‌شوند.

از آنجا که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه‌ها مطابق قانون فرایندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت کننده یارانه نقدی، یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از چهار صدم درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه، موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی‌شوند که اصطلاحاً به آن "رد حساب" می‌گویند که به منزله عدم وجود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی می‌باشد؛ لذا مطابق قانون، یارانه آن ماه خاص برای آن‌ها محاسبه و در نتیجه واریز نمی‌گردد.

بدیهی است، به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجدداً در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت. اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه‌هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست. چون براساس ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان هدفمندی یارانه ها تغییر حساب بانکی تغییر سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد

امتداد-  اپلیکیشن «بام» بانک ملی، در آخرین به‌روزرسانی خود، خدمات مربوط به افتتاح حساب ارزی و نمایش مانده این حساب را به کاربران ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اپلیکیشن «بام» بانک ملی که یک ابزار هوشمند بانکداری است، در یک به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل Android از نسخه ۴.۹.۱ رونمایی کرده که قابلیت‌های جدیدی را در خود جای می‌دهد.

 از بین این قابلیت‌ها مهم‌ترین موارد را می‌توان به امکان افتتاح حساب ارزی، نمایش مانده‌حساب ارزی و تنظیمات حساب جدید اختصاص داد؛ چرا که بسیاری از متقاضیان خواهان امکان افتتاح حساب ارزی در این اپلیکیشن بودند.

 در این راستا بانک ملی ایران امکان افتتاح حساب ارزی را در بستر اپلیکیشن بام نیز در اختیار مردم قرار داده، تا مشتریان بتوانند با سهولت بیشتری نسبت به این امر اقدام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد