Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می‌گوید تسهیلات متعلق به کره جنوبی واقع در منطقه توریستی «ام‌تی کومگانگ» باید پاکسازی و از نو به شیوه‌ای مدرن ساخته شوند- اظهارنظری که بهبود رابطه میان ۲ کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ام‌تی کومگانگ یکی از ۲ پروژه اقتصادی بین ۲ کره واقع در امتداد منطقه صنعتی «کئاسونگ» و نمادی مهم از همکاری آنها در طول دهها سال خصومت‌ورزی ناشی از جنگ شبه‌جزیره کره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کیم حین بازدید از این مکان واقع در ساحل شرقی کره شمالی، تاکید کرد این ایده که ام‌تی کومگانگ را نماد رابطه کره شمالی- جنوبی تلقی کنیم، اشتباه است.

به گفته وی، این تفرجگاه در خاک کره شمالی قرار دارد و مسائل مربوط به گردشگری آن نباید در کنترل کره جنوبی باشد.

در مقابل، سئول می‌گوید انگیزه پیونگ یانگ از این اقدام را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وزارت آشتی کره جنوبی در این باره اعلام کرد: چنانچه کره شمالی هرگونه درخواستی دارد، ما موضوع را از جنبه حراست از دارایی‌های شهروندانمان، روح حاکم بر توافق‌های ۲ کشور و از سرگیری تورهای گردشگری ام‌تی کومگانگ مورد بحث قرار می‌دهیم.  

کد خبر 4753991 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی گردشگری کیم جونگ اون سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ روسیه رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان فلسطین عربستان سعودی لبنان ایران ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام مأموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که دو ساختمان مورد استفاده نظامیان صهیونیست در شهرک المطله واقع در مرز فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن صدای آژیر خطر در شهرک المطله و کفار جلعادی در منطق الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد