Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@01:24:29 GMT

تنهایی، مروت سرش نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۰۶۴

از کلاس آلمانی برگشته برادرخان... روی دوش سارا «سبزک» جا خوش کرده... «گلی» مشق‌هایش را چپ چپ نگاه می‌کند... آقای همسر کلافه است از دست اینترنت...

رقیه توسلی/

از کلاس آلمانی برگشته برادرخان... روی دوش سارا «سبزک» جا خوش کرده... «گلی» مشق‌هایش را چپ چپ نگاه می‌کند... آقای همسر کلافه است از دست اینترنت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خاله جان آمد آشپزخانه، دنبال بسته‌های رشته... «فرید» و «آبان» تخمه کدو می‌شکنند وسط هال... «آفرینش» دارد گفتار درمانی می‌کند با «عزیز»... آقای داماد رفته آب و دانِ مرغ‌ها را بدهد... خواهری و عروس جان توی بالکن، آش رشته تیار می‌کنند و من، کنار سماوری که چایش دَم است، با شما وقت می‌کشم... به‌خدا همین است و هیچ چیز را از قلم ننداختم.

دوست غربت‌زده می‌گوید: چه معرکه! تنهایی و چاقو مثل سیبی‌اند که از وسط نصف شده باشند. هر دو می‌بُرّند. رحم و مروت سرشان نمی‌شود.

موهای رنگ رنگی‌اش توی باد در هم است. نشسته بیرون یک غذاخوری زیر آفتاب.

می‌پرسم چه خبر از کار و بار «ثنا»جان؟

لب ورچیده جواب می‌دهد: می‌گذرد. هنوز همان زیرزمینِ اجاره‌ای نشسته‌ام و با مترو می‌روم اداره و با افسردگی و این لهجه افتضاح می‌سازم. یک وعده و نیم غذا می‌خورم. با دوستان ایرانی چت می‌کنم که نمیرم. اضاف بر اینکه یک فِرِند عتیقه هم پیدا کرده‌ام توی صف ورزشگاه. ویکندها باهمیم.

حالش قشنگ نیست. ساعتی که می‌گذرانیم نیم لبخند هم نمی‌زند به دوربین.

صدایمان می‌کنند برای همزدن آش نذری.

توضیح می‌دهم برایش که باید بروم اما دوباره حرف می‌زنیم و تماس تصویری قطع می‌شود.

لپ تاپ را که می‌بندم چشمم می‌افتد به سارا و سبزک. به‌نظرم هر دو بُغ کرده‌اند. اشتباه نمی‌کنم. چون طوطی فی الفور پَر می‌کشد سمت آفرینش و سارا می‌رود خاله جان را تنگ در آغوش می‌گیرد.

عجبا... پس پرنده‌ها هم با فرکانس دلتنگی و تنهایی، غریبه نیستند و مهربانی، زبان آلمانی نیست که بروی دوره‌اش را ببینی.

استکان‌ها و پیش دستی‌ها را از کابینت می‌کشم بیرون و به زنِ همسایه تَه کوچه فکر می‌کنم. به او که در شهر خودش غریب است. به او که چهار اولاد دارد و خواهران و برادران بسیار، اما با پرستارش سال‌هاست حشر و نشر می‌کند.

قوری را کج می‌کنم توی استکان‌ها. نمی‌دانستم بابت لشکر چای‌ها هم، گاهی باید اشک شادمانی ریخت!

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول ناگلزمان به ستاره آلمانی: هنوز می‌توانی برگردی!

به گزارش "ورزش سه"، تیمو ورنر پس از افت و ناکامی در پیراهن لایپزیش شانس حضور در تیم ملی آلمان را از دست داده است. او امیدوار بود با ترک چلسی و بازگشت به لایپزیش دوباره جایگاهش در تیم ملی را به دست بیاورد، اتفاقی که نه‌تنها رخ نداد، بلکه باعث خط خوردن او از لیست تیم ملی شد.

او در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل به لندن برگشت و به‌صورت قرضی راهی تاتنهام شد تا بتواند با درخشش در تیم جذاب آنگه پوستکوگلو دوباره خودش را در دل ناگلزمان و ترکیب تیم ملی جا کند اما فعلا اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است.

نمایش‌های او در لباس تاتنهام آنقدری چشم‌گیر نبوده که سرمربی جوان تیم ملی را ترغیب به نوشتن نام ستاره ۲۸ ساله را در بین بازیکنان مدنظرش کند. با اینکه ورنر در لیست تیم ملی برای فیفا دی ماه مارس حضور نداشت اما بیلد خب امیدوارکننده‌ای منتشر کرده است.

بر اساس اخبار، ناگلزمان قبل از اعلام لیست اخیر به ورنر خبر داده که با اینکه او را برای دو بازی‌ برابر فرانسه و هلند دعوت نمی‌کند اما درهای تیم ملی به روی بسته نشده است. اگر او در هفته‌های آینده به اندازه کافی بازی کند و نمایش قابل قبولی داشته باشد می‌تواند در یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) فولکس واگن یوزپلنگ آلمانی را به بازار می‌فرستد
  • قول ناگلزمان به ستاره آلمانی: هنوز می‌توانی برگردی!
  • ۹ کار و شغلی که درونگرا‌ها در آن بهتر هستند
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی
  • بازیکن آلمانی اردوی سوریه را ترک‌ کرد
  • افشای علت جدایی سروش صحت و همسرش
  • افشای علت جدایی سروش صحت و همسرش/ این برنامه باعث جدایی ما شد
  • ۲۶ مارس؛ روزی برای تنهایی و آرامش
  • اگر این نشانه‌ها را دارید بسیار شخصیت قوی دارید