Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ از معیار قرار دادن خودرو‌ها برای حذف یارانه افراد پر درآمد خبر داد. تاریخ انتشار: 09:31 - 01 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۱۲۳۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،حسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۸ بیان کرد: نارضایتی ۹ درصدی از حذف یارانه‌ها که در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر می‌شود هنوز مربوط به سری قبل حذف یارانه‌ها که مشمول ۱۶۳ هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر می‌شود و سری دوم حذف یارانه‌ها در حال حاضر در مرحله ارزیابی و اطلاع رسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هدف گذاری ما برای حذف میلیونی پر در آمد‌ها یعنی ۲۴ میلیون نفری است، اما به دلیل اختلالی که در سیستم ارسال پیامک و مشکلات حساب سرپرستان برخی خانوار در سازمان هدفمند سازی رخ داد کمی روند حذف با کندی انجام می‌شود.

میرزایی بیان کرد: نوع اتومبیل و قیمت آن نیز یکی از شاخص‌های حذف یارانه منظور می‌شود، اما اینکه دارندگان کدام خودرو‌ها مشمول حذف یارانه می‌شوند صحیح نیست هرچقدر رقم خودرو‌ها افزایش پیدا کند رتبه اعتباری خانواده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. ما ۷ هزار نوع خودرو در بانک اطلاعاتی خود داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع درباره ملک نیز صدق پیدا می‌کند. مناطق زندگی و متراژ منازل هم بیانگر دهک خانوارهاست.

حل معضل حذف یارانه به قیمت خرید جهیزیه و تراکنش‌های بالا!

او در پاسخ به این سوال که معیار بررسی تراکنش‌های بانکی چند ماه است؟ کفت: متوسط تراکنش‌های مالی ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۸ معیار سازمان برنامه و بودجه کشور است.

میرزایی در جواب یکی از سوالات مبنی بر اینکه اگر فردی در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۸ اقدام به خرید برای منزل یا جهیزیه کرده باشد و تراکنش‌های وی افزایش پیدا کرده باشد نیز مشمول حذف یارانه می‌شود؟ گفت: در چنین شرایطی آن‌ها با اعتراض در سامانه مذکور و ارایه توضیحات دقیق رفع موضوع شده و یارانه آن‌ها پرداخت می‌شود.

سخنگوی تبصره ۱۲ بودجه ۹۸ بیان کرد: تعیین تکلیف کسانی که قبلا یارانه هایشان قطع شده، اما هم اکنون نیازمند دریافت یارانه هستند در حیطه وظایف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بود، اما ما مجوز بررسی آن را در دست گرفته و پایش‌های ۶ ماهه را انجام می‌دهیم. اگر متوجه بشویم فردی نیازمند دریافت است آن را درلیست یارانه بگیران قرار دهیم، اما هم اکنون این طرح منتظر تصمیم هییت دولت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان یارانه حذف یارانه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت افزود: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ سال های سال است که  برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این  طرح را  توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می شود و با استفاده از سامانه های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی  صورت گرفته است.

اسماعیلی افزود: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور، شهرها و روستاها در عرض 10 دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود. 

وی گفت: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آنها  تحویل داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • تنش در بارسا بالا گرفت: پاسخ کنده به گوندوگان
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد