Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صفر قربان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون اهمیت برگزاری نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه در نظام حاکمیت دینی از موضوعات خاصی است زیرا در قرآن کریم به صراحت به برگزاری نماز جمعه تاکید شده و روز جمعه در فرهنگ اسلانی و دینی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: اقامه کننده اولین نماز جمعه شخص پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس حاکم دینی و ولی جامعه اسلامی و امام جمعه است که باید نماز جمعه را اقامه کند. پیامبر(ص) از جایگاه نماز جمعه بهترین و برترین توصیه ها را برای مردم بیان می کردند.

حجت الاسلام قربان پور گفت: در حال حاضر در نظام جمهوری اسلامی به ویژه پس از انقلاب و شرایط حاکمیت دینی نماز جمعه از جایگاه فوق العاده ای برخوردار است، در کنار امور عبادی موضوع مهم جایگاه ولایت و ولایت مداری امروز اهمیت نماز جمعه را بیان می کند از جمله نقش وحدت آفرینی نماز جمعه، که دارای وجهه بین المللی است.

مدیر کل تبلیغات اسلانی اظهار کرد: نماز جمعه می تواند وحدت بین المللی مسلمین را تعقیب کند و پیام جهان اسلام و تمدن سازی اسلامی را انتقال دهد و فرهنگ مبارزه با استکبار و کفر را هدایت کند.

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به هدایت عامه و جریان سازی در نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک رسانه مکتبی و جایگاه با اهمیت حاکمیت دینی است که می تواند پیوند دهنده یک جریان باشد و در سطح ملی و بین المللی اتحاد را برقرار کرده و افکار عمومی را در بخش های مختلف سیاسی و مذهبی هدایت کند.

حجت الاسلام قربان پور افزود: موضوع خانواده، فرزند آوری، ازدواج، مسایل اجتماعی و...در نماز جمعه مطرح شود که یک نقش آفرینی ملی و یک جریان سازی مهم سیاسی و اعتقادی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: امروزه کاملا یک جریان سازی مقابله ای اتفاق افتاده و نماز جمعه باید نقش خود را خوب حفظ کند یعنی مقابله با نظام سلطه استکباری و مردم را برای مواجهه با نظام سلطه آماده سازد و باید خطیبان جمعه با توجه به اولویت های مسایل، جامعه را آماده کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امروزه در نظام عالم حکومت جمهوری اسلامی پرچمدار تمدن اسلامی است و رییس این حاکمیت ولی فقیه است به طوری که خطوطی را برای جامعه مانند بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن سازی اسلامی ترسیم می کنند که باید علاوه بر مدارس و دانشگاه ها در نماز جمعه نیز مورد تبیین قرار گیرد.

حجت الاسلام قربان پور افزود: خطیبان نماز جمعه و ستاد نماز جمعه باید با بستر سازی لازم برای جوانان جاذبه بیشتر ایجاد کنند و امروزه حضور جوانان نسبت به قبل در نماز جمعه باید بیشتر باشد چرا که اگر گسست نسلی اتفاق افتد، مخاطب اصلی از دست می رود. باید در این راستا جوانان، فعالان اجتماعی و فرهنگی، دستگاه های اجرایی و رسانه ها خودجوش کمک کنند تا این سنگر حفظ شود.

کد خبر 4753993

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اقامه نماز جمعه گام دوم انقلاب اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین سانحه تصادف شهرکرد قزوین گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه شیراز موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله با بیان اینکه پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند، گفت: بزرگترین ژنرال ما (شهید حاج قاسم سلیمانی) وصیت می‌کند که روی سنگ مزارم بنویسید سرباز ولایت، این وصیت نشان می‌دهد که بزرگترین ژنرال ما به سربازی ولایت و انقلاب افتخار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ایستادگی و استقامت در برابر نظام استکباری را به مردم مسلمان غزه یاد داد، گفت: قطعا دشمن در برابر اراده قوی مردم غزه و فلسطین کاری از پیش نمی‌برد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز هر مسلمانی خودسازی، ایستادن و استقامت در مسیر حق است.

حجت الاسلام عرب پور تنبیه رژیم صهیونیستی را در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند؛ رژیم صهیونسیتی باید تنبیه شود، به دنبال فرمایشات رهبری این رژیم از ترس سفارت‌های خود را بست و نیروهایش به زیرزمین‌ها پناه بردند.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق در واقع ضرب شست اسلام ناب محمدی به دشمنان بود که باعث سربلندی همه مسلمانان و مستضعفان جهان شد.

وی بیان داشت:عملیات غرورآفرین وعده صادق برای مقاومت بر علیه نظام سلطه و استکبار و در راس آن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بود.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی همت، شجاعت و شهامت را به نیمی از کره زمین تزریق کرد و معنای مقابله با نظام استکبار و سلطه را به مردم دنیا آموخت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه عظمت و موجودیت سپاه پاسداران در جهان تازگی ندارد، اظهار کرد: از همان روز اول که سپاه پاسداران از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پی‌ریزی و مهندسی شد، مبنای کارش را معنویت، جهاد و حرکت در مسیر بندگی خدا قرار داد.

وی سپاه را یک نیروی الهی دانست و گفت: امروز دوست و دشمن معترف هستند که سپاه پاسداران یک نیروی الهی است که در کنار مراجع عضام و روحانیون برای حفظ اسلام ایجاد شده و افتخار سپاه به پاسداری از اسلام در زیر خیمه ولایت در دوران غیبت آنهم به فرماندهی نایب امام زمان (عج) است.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدی سلیمانی تجلیل و حجت الاسلام عسکری به عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه جیرفت معرفی شد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور