Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران درباره میزان مفید بودن این کنگره گفت: همایش‌های علمی و محلی برای به‌روزرسانی اطلاعات و دانش فعالان آن حوزه برگزار می‌شود. حوزه پیشگیری و درمان چاقی یک حوزه چند تخصصی است به این مفهوم که تخصص‌های مختلف باید باهم همکاری داشته باشند تا بتوانند در سطح جامعه پیشگیری و درمان چاقی را به‌طور مؤثر پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد هاشمی، بابیان اینکه در این کنگره سعی کردیم از تمام تخصص‌ها استفاده کنیم گفت: این تخصص‌ها شامل تغذیه، آموزش بهداشت، روان‌شناسی، جراحی غدد و سایر رشته‌ها است که قطعاً فعالان حوزه درمان چاقی بهره بسیاری از برنامه‌های علمی این کنگره خواهند برد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع بحث سیاست‌گذاری‌های جامعه را داریم به این منظور که نهادهای بالادستی دولتی به‌عنوان متولیان امر بهداشت و سلامت جامعه با توجه به گستردگی شیوع چاقی برنامه‌هایی در این حوزه خواهند داشت.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران به پنل سیاست‌گذاری در این کنگره اشاره کرد که از مسئولان نهادهای زیربط  بهداشت، آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان دعوت‌شده است تا یافته‌های روز چاقی را ملاحظه کنند.

هاشمی اضافه کرد: در این صورت افراد می‌توانند در حوزه‌های سیاست‌گذاری با توجه به وضعیت موجود کشور برنامه‌ریزی داشته باشند تا برون‌ده این کنگره به نفع سلامت جامعه باشد.

وی درباره مهم‌ترین اهداف و محور این کنگره گفت: ارتقای سطح دانش مخاطبان یکی از مهم‌ترین اهداف است زیرا بحث چاقی کودکان و نوجوانان اهمیت جهانی دارد. با توجه به اینکه چاقی در این گروه باعث افت شدید سطح سلامت آنان در بزرگ‌سالی می‌شود، این افت درنهایت کارایی جامعه و بهره‌وری آن را پایین می‌آورد و هزینه‌هایی را به‌نظام سلامت و اقتصاد کلان کشور وارد می‌کند.

او افزود: در این کنگره جلسات و سخنرانی‌هایی با تمرکز چاقی کودکان و نوجوانان داریم و از مسئولان آموزش‌وپرورش هم دعوت کردیم تا در پنل ما شرکت کنند و درباره این حوزه برنامه‌ریزی مؤثر مبتنی بر واقعیت‌های علمی ارائه دهند تا نسل آینده را از خطر این موضوع ایمن بداریم.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران با تأکید بر اینکه موضوع چاقی باید از دوره کودکی کنترل شود گفت: پژوهش‌ها نشان داده است زمانی که بچه‌ها بین 6 تا 9 سالگی مبتلابه چاقی می‌شوند احتمال ابتلا به جاقی در بزرگسالی به شکل معناداری بیشتر خواهد بود. حتی دوران بارداری مادر نیز در تعیین سرنوشت و میزان اضافه‌وزن بچه مؤثر است که در این کنگره راجب این موضوع نیز بحث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: استفاده از نقشه برداری مغز برای درک سیستم عصبی و بیماری‌های مربوط با آن علل پارگی تاندون شانه / موفقیت ۹۰ تا ۹۵ درصدی جراحی های شانه در ایران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جامعه جراحی چاقی سلامت کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی ظهر امروز در اولین شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان فامنین در سال‌جاری با تقدیر از فعالیت‌های سال گذشته شورا افزود: اقدامات در مبارزه با مواد مخدر در چند عرصه باید انجام شود ابتدا اقدامات سلبی، سپس اقدامات ایجابی است.

وی ادامه داد: متولیان آموزش و امور فرهنگی در شهرستان می‌توانند در این امر مؤثر باشند و بدون برنامه در این مسیر هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود

فرماندار فامنین تصریح کرد: باید هدف‌گذاری و چشم انداز درستی در این زمینه داشته باشیم

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که در این حوزه با آنها مواجه هستیم به سه دسته تقسیم می‌شوند اول عده‌ای آسیب زا هستند، دوم عده‌ای آسیب دیده و عده‌ای نیز مخاطبین اصلی هستند که افراد در معرض آسیب هستند و باید برای این افراد برنامه درست داشته باشیم

وی تأکید کرد: در این حوزه باید از انجام کار نمایشی و سطحی پرهیز شده و این موضوع به صورت جهادی دنبال شود

فرماندار فامنین اظهار داشت: لازم است برای نقاط مختلف آلوده در سطح شهرستان برنامه‌های اساسی داشته باشیم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود

حسینی بیان داشت: در این عرصه از فرهنگ سازی نباید غفلت شود.

کد خبر 6081357

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه