Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی آمریکا هالک بانک ترکیه را یک «فراری» نامید چون این بانک در دادگاه اولیه رسیدگی به اتهام تلاش برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران حاضر نشد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دادستانی آمریکا روز سه شنبه هالک بانک ترکیه را یک «فراری» نامید چون این بانک در دادگاه اولیه رسیدگی به اتهام تلاش برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران حاضر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایکل لوکارد، دستیار وزیر دادگستری آمریکا در دادگاه فدرال در منهتن گفت دادستان های آمریکا وکیل این بانک را احضار کرده اند و عدم حضور این بانک در دادگاه نوعی اهانت به این دادگاه بوده است. وی گفت دادستان ها زمان بیشتری به بانک برای پاسخگویی می دهند ولی اگر همچنان از حضور در دادگاه امتناع کند جریمه خواهد شد.

 این جریمه برای عدم حضور این بانک در دادگاه خواهد بود و ربطی به جریمه ای که به خاطر اتهامش باید بپردازد ندارد.

  ریچارد برمن، قاضی دادگاه منطقه ای آمریکا که مسئول این پرونده است گفت دو هفته دیگر به این بانک فرصت می دهد.

 وکیل هالک بانک گفت از طرف بانک اجازه قبول احضاریه و حاضر شدن در دادگاه را نداشته است.

 دادستان فدرال آمریکا در منهتن در شانزدهم اکتبر این بانک را به برخی جرایم  مانند دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرد. هالک بانک این اتهام را در راستای تحریم های واشنگتن علیه آنکارا به خاطر تهاجم نظامی ترکیه به سوریه دانست و رئیس جمهور ترکیه این اقدام را زشت و غیرقانونی خواند.

 این اتهامات بخشی از پرونده ای است که در 2016 با دستگیری رضا ضراب در میامی علنی شد.وی یک تاجر طلای ایرانی-ترک است که متهم است همراه هالک بانک در طرح دور زدن تحریم های ایران با معاملات جعلی غذا و طلا دخالت داشته است.

 اردوغان در آن زمان این پرونده را یک حمله سیاسی به دولتش خواند.

هالک بانک ترکیه: اتهام نقض تحریم ایران فراتر از حدود قانونی آمریکاستدادستان‌های آمریکا هالک بانک ترکیه را به دور زدن تحریم‌ ایران متهم کردند

  انتهای پیام/112

R7586/P/S7,79,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • سرمربی سابق ایران قهرمان شد و رفت!
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد
  • تراکتور به خاطر طرفدارانش جریمه شد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه