Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:50:19 GMT

ماهی کاراس تهدید  جدی دریاچه نئور اردبیل

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۴۶۳

ماهی کاراس تهدید  جدی دریاچه نئور اردبیل

سعید شهند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای دریاچه نئور گونه مهاجم ماهی کاراس است که در سال ۸۴ در این دریاچه مشاهده و  سبب تغییر اکو سیستم و زنجیره غذایی و از بین رفتن یکی از مهم‌ترین گونه شاخص این دریاچه میگوی گاماروس شد.

وی اظهار داشت:از سال ۸۸  نیز پرورش ماهی قزلآلا که در بحث تنظیم اکوسیستم تالاب و گردشگری بسیار مهم  بود به دلیل نبود گاماروس و توان رشد متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان  کرد: احیای دریاچه نئور نیازمند  مطالعه و تحقیق  است و از سال ۹۳ به طور جدی اقدامات اجرایی برای برگرداندن آن به حالت اولیه آغاز شده و امید است با توجه به تکمیل مطالعات و تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع و کمک کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست این تالاب منحصر بفرد به سمت احیا پیش برود.

وی گفت: مدیریت زیست بومی تالاب نئور با همکاری ارگان‌های اجرایی ذیربط و جوامع محلی پس از تدوین و طرح در شورای برنامه ریزی استان عملیاتی خواهد شد.

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع است و مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار دارد، عمق متوسط این دریاچه پنج متر است که در برخی مناطق عمیق‌تر می‌شود.

این دریاچه یکی از مناطق گردشگری استان اردبیل است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست اردبیل یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش شامگاه سه‌شنبه در بازدید از واحد تولید و فرآوری محصول تن ماهی در شهرستان نمین اظهار کرد: این واحد تولید صنایع غذایی و بسته بندی تولید کننده فرآورده کنسرو ماهی تن و کنسروهای گوشتی در اردبیل است که توانسته برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۱۲ تن انواع کنسرو ماهی از ظرفیت مهم تولید کنسرو تن ماهی در شمالغرب کشور به شمار می رود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری انجام یافته و طرح توسعه در کوتاه مدت، ظرفیت تولید بیش از ۱۲ کنسروتن ماهی در روز را داشته و با تولید ۵ نوع محصول از انواع ماهیان ماکرل، گیدر، هوور و زرده به صورت بهداشتی و با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی با تکنولوژی بسیار بالا در سطح کشور در حال تولید و ارسال به سراسر نقاط کشور است.

اله‌بخش با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات شیلاتی یکی از مهمترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه است، تصریح کرد: رغبت سرمایه‌گذاران به صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی مربوط به ویژه در صنعت کنسروسازی بالاست.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته ‏در این سرمایه‌گذاری چرخه تامین مواد اولیه و دستیابی به بازارهای هدف قابل اعتماد و تضمین فروش محصولات ‏تولیدی است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بازدید از خط تولید و آزمایشگاه های کارخانه در دیدار با مدیران کارخانه در جریان روند پیشرفت طرح های توسعه این مجموعه قرار گرفت.

کد خبر 6080675

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد
  • صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد
  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی