Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:28:12 GMT

مدیران از فعالیت واحدهای تولیدی حمایت کنند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۴۷۱

مدیران از فعالیت واحدهای تولیدی حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان یدالله موحد در ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی گفت: برخی اوقات سوء مدیریت ها و پیچیدگی های موجود در روند تامین منابع مالی واحدهای تولیدی به شکلی است که اثرات مخرب آن بر روند تولید این واحدها به مراتب بیشتر از تحریم های خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: روند دریافت مطالبات بانکی از شرکت خودروسازان بم باید از سوی سازمان بازرسی و سایر مراجع مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد تا در اسرع وقت نسبت به حل مشکلات مالی این خودروسازی، اقدام شود و در کنار آن در صورت بروز هرگونه کار غیرقانونی، مراتب در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی یادآور شد: بر اساس توافق نامه ای در سطح ملی ۱۹۱ دستگاه خودرو از سوی شرکت خودروسازان بم به لیزینگ مربوط به یکی از بانک های استان واگذار شده است که باید با پرداخت وجه این خودروها به حساب بانک مربوطه از معوقات این شرکت کاسته شده و مشکلات این واحد حل شود اما این کار تاکنون انجام نشده است.

وی بر حضور نمایندگان تام الاختیار در جلسات برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید و تصریح کرد: بخشی از مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها و عدم هماهنگی ها است و این کار تا جایی پیش می رود که تا زمانی که موضوعات به بحران نرسیده، برای حل آنها اقدامات لازم انجام نمی شود.

موحد تصریح کرد: هدف از برگزاری جلسات، تدوین مصوبات بی اثر نیست و در برگزاری جلسات به دنبال حضور مدیران دارای اختیارات لازم هستیم تا در صورت تدوین مصوبات، زمینه رصد روند پیگیری مصوبات از سوی دادستانی فراهم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به نظر می رسد که در حوزه تولید، برای بهانه تراشی، ایراد گرفتن و ایجاد مانع ماهر هستیم و برای رفع موانع تولید اقدام نمی کنیم و این در حالی است که واحدهای تولیدی فعال باید از سوی مدیران حمایت شده و برای حل مشکلات این واحدها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: ستاد حمایت قضایی از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال حمایت از بنگاه های تولیدی است و در این رابطه تاکید دارد که سازمان های مربوطه در چارچوب قانون از فعالیت واحدهای تولیدی پشتیبانی کنند.

موحد اظهارداشت: دادگستری استان کرمان به دنبال آن است که در راستای حمایت از تولید، حقوق بیت المال نیز حفظ شده و مطالبات دولتی واحدها نیز پرداخت شود.

در این نشست درباره مشکلات و روند پرداخت بدهی های چهار واحد عرضه گاز سی ان جی نیز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4754038

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان صنعت خودروسازی اقتصاد مقاومتی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین سانحه تصادف شهرکرد قزوین گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه شیراز موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به عارضه یابی و پایش بیش از ۴۷۰ واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان، از تعریف ۲۵ طرح عارضه یابی و بهبود برای این واحدها در سال گذشته خبر داد.

«مسلم فلاح زاده» ضمن بیان این مطلب، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پایش واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان در دستور کار معاونت صنایع کوچک این شرکت قرار گرفته است و در سال جاری هم این امر با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار واحد صنعتی بالای ۵۰ درصد ظرفیت در استان، افزود: کلینیک کسب و کار یزد با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت با پایش مجدد و بروزرسانی وضعیت تولید واحدهای صنعتی، اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحدها ایجاد شده باشد، ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن ها پروژه های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: هدف نهایی پایش و عارضه یابی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی، رفع موانع و رشد تولید استان است که خوشبختانه این امر در سال‌های اخیر با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی شتاب بیشتری گرفته و سعی شده مسائل و چالش های واحدهای تولیدی در کمترین زمان ممکن حل شود.

فلاح زاده با بیان اینکه در زمان شروع دولت سیزدهم قریب ۳۵ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند، تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح پایش واحدهای صنعتی با همکاری مشاوران توانمند کلینیک‌ کسب و کار یزد اجرا شد که نتایج آن منجر به بازگشت بیش از ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • حمایت از تولید در کنار حفظ محیط زیست در استان الزامی است
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است
  • پتروشیمی ارومیه میزبان راهیان پیشرفت نورانی سمپاد