Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی درباره میزان مفید بودن این کنگره گفت: حوزه پیشگیری و درمان چاقی یک حوزه چند تخصصی است به این مفهوم که تخصص‌های مختلف باید باهم همکاری داشته باشند تا بتوانند در سطح جامعه پیشگیری و درمان چاقی را به‌طور مؤثر پیش ببرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران درباره میزان مفید بودن این کنگره گفت: همایش‌های علمی و محلی برای به‌روزرسانی اطلاعات و دانش فعالان آن حوزه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حوزه پیشگیری و درمان چاقی یک حوزه چند تخصصی است به این مفهوم که تخصص‌های مختلف باید باهم همکاری داشته باشند تا بتوانند در سطح جامعه پیشگیری و درمان چاقی را به‌طور مؤثر پیش ببرند.
محمد هاشمی بابیان اینکه در این کنگره سعی کردیم از تمام تخصص‌ها استفاده کنیم گفت: این تخصص‌ها شامل تغذیه، آموزش بهداشت، روان‌شناسی، جراحی غدد و سایر رشته‌ها است که قطعاً فعالان حوزه درمان چاقی بهره بسیاری از برنامه‌های علمی این کنگره خواهند برد.
وی ادامه داد: در کنار این موضوع بحث سیاست‌گذاری‌های جامعه را داریم به این منظور که نهاد‌های بالادستی دولتی به‌عنوان متولیان امر بهداشت و سلامت جامعه با توجه به گستردگی شیوع چاقی برنامه‌هایی در این حوزه خواهند داشت.
دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران به پنل سیاست‌گذاری در این کنگره اشاره کرد که از مسئولان نهاد‌های زیربط بهداشت، آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان دعوت‌شده است تا یافته‌های روز چاقی را ملاحظه کنند.
هاشمی اضافه کرد: در این صورت افراد می‌توانند در حوزه‌های سیاست‌گذاری با توجه به وضعیت موجود کشور برنامه‌ریزی داشته باشند تا برون‌ده این کنگره به نفع سلامت جامعه باشد.
وی درباره مهم‌ترین اهداف و محور این کنگره گفت: ارتقای سطح دانش مخاطبان یکی از مهم‌ترین اهداف است، زیرا بحث چاقی کودکان و نوجوانان اهمیت جهانی دارد. با توجه به اینکه چاقی در این گروه باعث افت شدید سطح سلامت آنان در بزرگ‌سالی می‌شود، این افت درنهایت کارایی جامعه و بهره‌وری آن را پایین می‌آورد و هزینه‌هایی را به‌نظام سلامت و اقتصاد کلان کشور وارد می‌کند.
او افزود: در این کنگره جلسات و سخنرانی‌هایی با تمرکز چاقی کودکان و نوجوانان داریم و از مسئولان آموزش‌وپرورش هم دعوت کردیم تا در پنل ما شرکت کنند و درباره این حوزه برنامه‌ریزی مؤثر مبتنی بر واقعیت‌های علمی ارائه دهند تا نسل آینده را از خطر این موضوع ایمن بداریم.
دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران با تأکید بر اینکه موضوع چاقی باید از دوره کودکی کنترل شود گفت: پژوهش‌ها نشان داده است زمانی که بچه‌ها بین ۶ تا ۹ سالگی مبتلابه چاقی می‌شوند احتمال ابتلا به جاقی در بزرگسالی به شکل معناداری بیشتر خواهد بود. حتی دوران بارداری مادر نیز در تعیین سرنوشت و میزان اضافه‌وزن بچه مؤثر است که در این کنگره راجب این موضوع نیز بحث خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودک چاق سلامت کودک جراحی چاقی درمان چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه گورستان نقض قوانین بین المللی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: غزه گورستان قوانین بین المللی است، و مردان را بازداشت و شکنجه، زنان را مورد تجاوز و کودکان را بمباران و زنان بار دار توسط بلدزر‌ها دریده می‌شوند و این غم برای ملت‌های مسلمان یک دردکشنده است.   رقیه موسویان، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۷۰روز است که شاهد جنایات غیر انسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و نوار غزه هستیم و مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم و ستم ونسل کشی نازی وار قرار گرفتند.   وی افزود: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل در حمله به بیمارستان الشفاء وکشتار و خشونت وهتک حرمت زنان مسلمان، نشان از ضعف این رژیم در برابر عزم و اراده مردم غزه وبخصوص محور مقاومت یعنی زنان و کودکان دارد.   موسویان ادامه داد: مردم روزه‌دارغزه با خون افطار می‌کنند و سران کشور‌های عرب و رهبران جامعه جهانی و مدافع حقوق بشر و... خفگان گرفته اند. اعدام‌های میدانی، بازداشت‌ها و کوچاندن آوارگان و دیگر اقدامات غیرانسانی و نازیستی، علیه فلسطینی‌ها در بیمارستان شفا و نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی با مشارکت آمریکا، نشان دهنده جنایت جنگی بوده و حکایت از اینست که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به اهداف خود در جنگ غزه برسد رژیم صهیون در اوج ضعف خود وبه دنبال خلق پیروزی خیالی، به بیماران و زنان و کودکان زخمی بیمارستان حمله کرده است تا مردم غزه را به سمت جنوب کوچ داده و این سرزمین را هم به مناطق اشغالی خود اضافه کنند.   وی با بیان اینکه غزه گورستان قوانین بین المللی است، ادامه داد: مردان را بازداشت و شکنجه، زنان را مورد تجاوز و کودکان را بمباران و زنان بار دار توسط بلدزر‌ها دریده می‌شوند و این غم برای ملت‌های مسلمان یک دردکشنده است.   موسویان گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (حفظه الله): صبر تاریخی مردم غزه، موضوع فلسطین را علی رغم خواست دشمن به مسئله اول جهان تبدیل کرده است. جنگ ترکیبی روانی صهیون و مارپیچ سکوت رسانه‌های شاخص حلقه بگوش آمریکا و انگلیس، برای سرپوش گذاشتن به جنایات قرن حاضر با هدف شکستن مقاومت مبارزان فلسطینی، راه بجایی نبرده و خیزش عظیم مردم جهان برای ریشه کنی اسرائیل، این بلای عظیم بشریت را بدنبال دارد.   مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی افزود: ما جامعه زنان سپاه شهدا ضمن اعلام نفرت و محکومیت جنایات جنگی صهیون باپشتیبانی آمریکا در غزه، تاکید می‌کنیم که این جنایات شنیع خللی در عزم ملت‌های مسلمان و ملت مظلوم فلسطین در پایداری و پایبندی به حق آزادی و تعیین سرنوشت خود ایجاد نخواهد کرد و ما زنان بسیجی استان آذر بایجان غربی ضمن اعلام همبستگی و همدلی با زنان و مردم مقاوم غزه، تاکید می‌کنیم اتحاد و همدلی کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان و تشکیل اتحادیه اسلامی، لازمه مقابله با شیاطین استکبار جهانی و صهیونیستی در قرن حاضر بوده، تا این وحدت زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و بقیةالله فی الارضه باشد

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • ٨ کیلو کاهش وزن با خوردن روزانه این نوع سرکه
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • غزه گورستان نقض قوانین بین المللی است
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفط سلامت جامعه است
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز