Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:05:37 GMT

تداوم بارش باران و سردی هوا در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۶۰۷

تداوم بارش باران و سردی هوا در آذربایجان‌شرقی

محمد اشجعی،  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به نقشه های پیش یابی هواشناسی در این مدت تداوم شرایط ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش تندبادهای لحظه ای،  غرش آذرخش، مه و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف می شود.

وی اعلام کرد: هم اکنون (ساعت ۱۰) میانه با ۱۳ و اسکو با ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۱۱ درجه سانتی گراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشجعی، ادامه داد: میانگین بارش در سال آبی جاری در استان (اول تا ۳۰ مهر) ۱۸.۷ میلی متر ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۷.۸ میلی متر بود، بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در این مدت نسبت به بلند مدت نیز ۵ میلی متر افزایش یافته است، گفت: میزان بارش طی این دوره در بلند مدت ۱۳.۷ میلی متر ثبت شده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی آذربایجان شرقی بارش باران وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمایت مردم آذربایجان شرقی از عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مردم شهرستان جلفا در حمایت از عملیات «وعده صادق» رژه موتوری و خودرویی راه انداختند و از این طریق شکسته شدن هیمنه پوشالی رژیم جعلی صهیونیستی را جشن گرفتند.

مردم شهرستان مرند نیز در حمایت از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم غاصب اسرائیل، در میدان امام خمینی (ره) این شهر تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شیرینی در مناطق مختلف استان، از دیگر جلوه های حمایت و شادمانی مردم در حمایت از عملیات بی سابقه موشکی سپاه پاسدارن است.

مردم شهرستان بستان آباد هم در حمایت از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم غاصب اسرائیل، در پارک صبای شهر بستان آباد تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

همچنین تجمع خودجوش مردمی منطقه مهربان هم در حمایت از عملیات وعده صادق، برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • هشدارنارنجی جوی: تداوم بارش‌های رگباری درسیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • تداوم حمایت مردم آذربایجان شرقی از عملیات «وعده صادق»