Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم:  سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده درباره عدم واریز یارانه حدود چهار صدم درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر) در شهریور ماه مواردی را یادآور شد.

ماجرای عدم پرداخت یارانه برخی خانوار‌های غیرمتمول در شهریور چه بود؟ + سند

هر ماهه تعداد اندکی از خانوار‌ها به دلایل مختلفی ناچار به اقداماتی از جمله تغییر حساب بانکی، تغییر بانک عامل، تغییر سرپرست خانوار و یا اِعمال جداسازی و تفکیک خانوار بواسطه ثبت رخداد ازدواج و طلاق و یا معرفی سرپرست جدید بدلیل فوت سرپرست قبلی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شوند.

از آنجا که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه‌ها مطابق قانون فرایندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت کننده یارانه نقدی، یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از چهار صدم درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه، موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی‌شوند که اصطلاحاً به آن "رد حساب" می‌گویند که به منزله عدم وجود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی می‌باشد؛ لذا مطابق قانون، یارانه آن ماه خاص برای آن‌ها محاسبه و در نتیجه واریز نمی‌گردد.

بدیهی است، به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجدداً در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت. اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه‌هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست. چون براساس ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در اجرای این طرح سراسری که از اردیبهشت امسال آغاز شده ، یارانه‌ مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی ،ماهانه به ازای هر فرزند کمتر از دو سال دهک های ۱ تا ۳ جامعه تعلق می گیرد.
میثم مداحی افزود: در اجرای طرح یسنا، اعتبار خرید رایگان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و مشمولان با یکی از کارت های بانکی سرپرست خانوار می توانند از این بسته حمایتی استفاده کنند.
وی ادامه داد: مشمولان می توانند از بسته های بهداشتی و غذایی (۱۱ قلم کالای اساسی) برای خرید استفاده کنند.
مداحی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ هزار فروشگاه در کشور طرف قرارداد طرح ملی یاوران سلامت نوزادان ایرانی هستند ، افزود: بیش از هشت هزار و ۱۰۰ فروشگاه در استان اصفهان در این طرح به مردم خدمات ارائه می دهند.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر مشمولان اعتبار ماهانه خود را تا پایان ماه استفاده نکنند، برای ماه قبل قابل استفاده نیست، و از طرفی مشمولان می توانند تدریجی در مدت یک ماه از این اعتبار حمایتی استفاده کنند.
حدود یک میلیون مادر دارای فرزند کمتر از دوسال در کشور مشمول طرح یسنا هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان