Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رازجویان روز چهارشنبه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان در ساری افزود : حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار را دولت و ۲۰۰ میلیارد ریال بقیه را هم شهرداری ساری تامین کرده است.

وی مهم ترین مشکل برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری را پیش از این نبود اعتبارات لازم دانست و تاکید کرد : در حال حاضر با توجه به تامین بودجه مورد نیاز هیچ بهانه ای  از شهرداری ساری برای تعلل در تکمیل نیروگاه پذیرفتنی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازجویان از تاخیر طولانی مدت راه اندازی نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد و گفت : متاسفانه تاخیر زیاد مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کرده است و لازم است هر چه زودتر نیروگاه تکمیل و مشکلات رفع شود.

وی افزود : در حالی پروژه های مرتبط با پسماند از سوی شهرداری ها به بهانه کمبود اعتبار با کندی اجرا می شود که شهرداری ها عوارض جمع آوری پسماند را سالانه از مردم دریافت می دارند .

معاون استاندار مازندران گفت: متاسفانه با وجود درآمد از زباله برای شهرداری ها، آنها این درآمد را به جای هزینه در ساماندهی زباله در جاهای دیگر هزینه می کنند.

رازجویان گفت: بزودی شهرداران متخلف در این بخش شناسایی و برخورد قانونی با آنها انجام می شود.

معاون استاندار مازندران اراده دولت را برای حل معضل پسماند مازندران جدی دانست و افزود که دولت بتازگی نیز یکهزار میلیارد ریال برای حل این مشکل اعتبار اختصاص داده است.

وی افزود : اعتبار اختصاصی دولت برای پسماند به سایر شهرها نیز اختصاص داده خواهد شد.

نیروگاه زباله سوز ساری سال ۸۸ مصوب شد و قرار بود طی دو سال به بهره برداری برسد ولی به دلایلی این پروژه تا سال ۹۲ متوقف ماند و در دولت تدبیر و امید در دست اجرا قرار گرفت.

دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این نیروگاه اختصاص داد. این پروژه طبق آخرین گزارش از لحاظ ابنیه ۶۰ درصد و نصب تجهیزات ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شودتا پایان بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری استانداری مازندران دفع زباله بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند

سیدعبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم  اظهار کرد: سخت‌ترین فعالیت حوزه پسماند در سطح شهر، تعیین تکلیف افراد دوره‌گرد و جمع‌کننده ضایعات است که فعالیت آنها خلاف ضوابط و قوانین کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد نیازمند هستند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای آنها اقدامات حمایتی داشته باشند، افزود: شهرداری تلاش می‌کند به واسطه فعالیت این افراد مشکلات بهداشتی ایجاد نشود و در عین حال مشکلات اقتصادی آنها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه برخی افراد زباله‌گرد یا کودک هستند و یا بسیار مسن محسوب می‌شوند، گفت: برخی از این افراد توسط افراد متمول و گاراژدار‌ها تحت سواستفاده قرار گرفته‌اند و مدارکی در اختیار گاراژ‌ها دارند که مجبور به این فعالیت غیرقانونی هستند و نمی‌توانند با شهرداری همکاری کنند.

 میرابراهیمی ادامه داد: سال گذشته با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و تأکیدات مقام قضایی نسبت به پلمب و جمع‌آوری بخشی از این گاراژ‌ها اقدام و مقرر شد تا در فرصت در نظر گرفته‌شده از محدوده شهر خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه زباله‌گردی اتباع یکی دیگر از مشکلاتی است که حتی مجوز ورود به کشور را ندارند، یادآور شد: بنابراین نمی‌توان برای آنها فعالیت خاصی تعریف کرد که با اداره کل اتباع برای جمع‌آوری آنها هماهنگی لازم انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ گاراژ با محوریت و هدف بافت مسکونی شناسایی و پلمب شد و با تکمیل مجتمع پردازش در جاده کوه سفید تمام گاراژ‌ها به این مرکز انتقال داده می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان