Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@17:02:22 GMT

خطر وقوع سیلاب و رانش زمین در گیلان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۷۷۲

خطر وقوع سیلاب و رانش زمین در گیلان

گیلان- مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارش باران طی شش روز آینده در برخی مناطق استان شدید خواهد بود، تصریح کرد: با تداوم بارش باران تا اوایل هفته آینده خطر وقوع سیلاب و رانش زمین در گیلان وجود دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی گیلان ،محمد دادرس اظهار کرد: با فعالیت مجدد سامانه هوای سرد و بارشی در استان تا اوایل هفته آینده آسمان ابری و مه آلود همراه با بارندگی و رعد و برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بارش ۵۸ میلی‌متری باران در ارتفاعات رحیم آباد رودسر، عنوان کرد: در املش ۲۷ میلیمتر، در لاهیجان، ماسوله و فومن ۲۳ میلی‌متر، در آستانه اشرفیه ۲۱ میلی‌متر و در نواحی جنوبی استان حدود ۱۱ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد این سامانه ناپایدار طی شش روز آینده در نواحی شمالی و شمال غرب کشور از جمله گیلان فعال است و به تناوب بارندگی، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود.

دادرس با بیان اینکه بارش باران در مدت مذکور در برخی مناطق گیلان شدید خواهد بود، تصریح کرد: با تداوم بارش باران تا اوایل هفته آینده خطر وقوع سیلاب و رانش زمین در گیلان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، رانش و لغزش زمین دور از انتظار نیست لذا از شهروندان می خواهیم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

فردا ارتفاع موج در نوار ساحلی به ۷۰ سانتی‌متر می رسد و در برخی از ساعات برای فعالیت های دریایی نامناسب است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور از پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان‌های کرمان، یزد و مازندران طی حدود ۶۰ ساعت، ۷۰ تا ۹۰ میلی‌‌متر بارندگی‌ را شاهد باشیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا کاویان‌پور، رئیس موسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

وی همچنین افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس 50 تا 70 میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی 48 ساعت بین 40 تا 60 میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی 36 ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین 30 تا 60 میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان