Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سوریه)، این ۴۰ نظامی از طریق فرودگاه محلی رحیبه (روباریا) در حومه المالکیه در شمالی ترین نقطه سوریه در استان الحسکه با بالگرد به عراق منتقل شدند.

براساس این گزارش، همزمان با عقب نشینی این نظامیان، کاروانی از دهها خودروی زرهی و تجهیزات وابسته به نیروهای آمریکایی در القامشلی به سمت مرزهای عراق حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق گزارش خبرنگار سانا، نیروهای آمریکایی در ساعات گذشته ۱۳۵ نفر از زنان عناصر داعش را با بالگرد از اردوگاه الهول در حومه استان الحسکه به عراق منتقل کردند.

در روزهای گذشته نیروهای آمریکایی چندین پایگاه خود در شمال سوریه را تخلیه و همزمان با تخلیه آنها در السعیدیه، عون الدادات و أم میال در اطراف منبج در حومه حلب و نیز خراب عشق، صرین در اطراف عین العرب و پایگاه

الجلابیه در حومه حلب و پایگاه عین عیسی و تل السمن و الطبقه در حومه رقه و جبل عبدالعزیز در حومه الحسکه را ویران کردند و صدها داعشی و همسران آنها را از منطقه الجزیره سوریه به عراق منتقل کردند.

"مارک اسپر " وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که سیاست واشنگتن خروج نیروهای نظامی از سوریه و بازگشت آنان به ایالات متحده بود و حضور سربازان ما در عراق نیز دائمی نخواهد بود.

ارتش عراق نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که به عنوان بخشی از خروج از سوریه به عراق منتقل شده اند، اجازه اقامت در این کشور را ندارند و فقط به صورت موقتی در آنجا حضور دارند.

سربازان ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه خروج از سوریه به دستور دونالد ترامپ در حال ورود به عراق هستند.

310311

کد خبر 1313421

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فرانسه عراق ایالات متحده آمریکا سوریه باشگاه پرسپولیس سینمای ایران باشگاه استقلال ترکیه کردهای سوریه خودرو دونالد ترامپ قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر

هزاران نفر در نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند.

به گزارش ایسنا، هزاران نفر شنبه در شهر نیامی، پایتخت نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج فوری نیروهای آمریکایی از شمال این کشور شدند.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که ماه میلادی گذشته مقامات نظامی نیجر توافق همکاری با واشنگتن را لغو کردند.

طبق گزارش الجزیره، جمعیت‌های حامی نظامی که از طریق کودتا علیه محمد بازوم در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳ به قدرت رسید و سازمان‌های اسلامی محلی خواهان این تظاهرات شده بودند.

این تظاهرات شبیه تظاهرات ضد پاریس در سال میلادی گذشته بود که منجر به عقب نشینی نیروهای فرانسوی از این کشور شد.

تعدادی از دانشجویان در این تظاهرات شرکت کردند و شعارهایی علیه آمریکا سر دادند.

بعد از اخراج ارتش فرانسه در اواخر سال ۲۰۲۳، نظام نیجر در ماه مارس توافق همکاری نظامی با آمریکا را غیرقانونی خواند و آن را لغو کرد.

مقامات نیجر در آن زمان اعلام کردند آمریکا به زودی طرحی را درباره عقب نشینی نیروهایش ارائه خواهد کرد. آمریکا از این اظهارات ناخرسند بود و اعلام کرد با مقامات انتقالی نیجر تماس گرفته و از آن‌ها توضیح خواسته است.

حدود ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی در نیجر هستند که در جنگ علیه تروریست‌ها در منطقه ساحل شرکت می‌کنند.

در مقابل ۱۰۰ مربی نظامی روسی وارد نیامی شدند و نیجر نخستین سری از تجهیزات نظامی روسیه را به عنوان همکاری امنیتی جدید با مسکو دریافت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • چرخ‌وفلک جادویی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد