Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر خدمات پرستاری مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس گفت: بروز اشتباهات دارویی می‌تواند باعث مشکلات جدی در سلامت عمومی جامعه شده و تهدیدی برای ایمنی بیمار محسوب شود.

یاسر خوانچه مهر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز خطاهای داروی، اظهار کرد: بروز اشتباهات دارویی می‌تواند باعث مشکلات جدی در سلامت عمومی شده و تهدیدی برای ایمنی بیمار محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر خدمات پرستاری مجتمع پیامبر اعظم(ص) اضافه کرد: پرستاران باید با تکنیک های کنترل دارویی آشنا بوده و طبق چک لیست تمام موارد مرتبط را رعایت کنند.

وی رعایت ۸ استاندارد جلوگیری از اشتباهات دارویی را ضروری دانست و عنوان کرد: داروی صحیح، راه صحیح، زمان صحیح،  دوز صحیح، بیمار صحیح، ثبت صحیح، تجویز صحیح، آموزش به بیمار در ارتباط با دستور استانداردهای لازم و لاز الاجراست.

خوانچه مهر در پایان عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، آموزش های مرتبط با پیشگیری از خطاهای دارویی، به صورت دوره ای برگزار می شود و رعایت موارد آموزش داده شده طی بازرسی از بخش ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان تجویز دارو استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۳ اعلام شد

رئیس سازمان غذا و دارو تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی؛ رئیس سازمان غذا و دارو تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال 1403 را ابلاغ کرد.

تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، 198 هزار و 850 ریال، خیریه 186 هزار و 50 ریال، عمومی غیردولتی 149 هزار و 50 ریال و داروخانه‌های دولتی 81 هزار و 800 ریال تعیین شده است.

جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد

تعرفه خدمات دارویی داروهای بدون نسخه (OTC) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار 25 هزار و 565 ریال، عمومی غیردولتی 20 هزار و 585 ریال و داروخانه‌های دولتی 11 هزار و 200 ریال تعیین شده است.

تمام داروخانه‌ها موظفند جدول تعرفه خدمات دارویی را در معرض دید مراجعه کنندگان نصب کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • جزئیات تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۳ اعلام شد