Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:19:35 GMT

کاهش وزن با پیاده‌روی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۹۵۱

کاهش وزن با پیاده‌روی

کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت ملایر گفت: بیماری‌های قلبی- عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیاست و افزایش این نوع بیماری ناشی از تغییرات در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مصرف دخانیات بوده که به علت تغییر در شیوه زندگی ناشی از شهرنشینی و صنعتی شدن پدید آمده است.

به گزارش ایسنا، حسین فرداد امروز در یک کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته جهانی قلب و عروق برای بهورزان مرکز بهداشت ملایر برگزار شد، افزود: قلب مرکز سلامتی هر فرد است و فقط چند اقدام ساده می تواند سلامت قلب و رفاه کلی را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت بدنی و ورزش منظم متناسب با سن و شرایط جسمی خود و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده ‌روی، یادگیری روش‌های کنترل و برخورد مناسب با استرس را از راهکارهای داشتن قلب سالم عنوان کرد و ادامه داد: پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد و می تواند تأثیرات بسزایی روی زندگی اجتماعی و سلامت بدن ما بگذارد همچنین از بسیاری بیماری ها جلوگیری و حافظه را تقویت می کند.

کارشناس مرکز بهداشت ملایر اظهار کرد: پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تأثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد؛ این ورزش که به صورت تک نفره و گروهی قابل انجام است، روند درمان بسیاری از بیماری ها را تسریع می بخشد و به کاهش خطر همه بیماری های مزمن کمک می کند.

وی با بیان اینکه دانشمندان ایرلندی گزارش داده اند که راه رفتن بهترین ورزش برای افراد بی تحرک به ویژه بزرگسالان به منظور کاهش خطر بیماری های قلبی- عروقی است، خاطرنشان کرد: مردان و زنان 65 ساله یا مسن تر که حداقل چهار ساعت در هفته راه می رفتند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی قرار دارند همچنین پیاده روی یک ورزش عالی است و به کاهش وزن کمک می کند.

فرداد با بیان اینکه پیاده روی می تواند به کاهش فشارخون کمک کند، گفت: آزمایشی بر روی افراد مبتلا به فشارخون بالا انجام شد و 83 شرکت کننده هر روز به مدت 12 هفته 10 هزار قدم را پیاده طی می کردند و در پایان 12 هفته، آنها افت قابل توجهی در فشارخون و افزایش بنیه داشتند.

کارشناس مرکز بهداشت ملایر کاهش مصرف مواد قندی، نمک، چربی و روغن و افزایش مصرف میوه‌، سبزی ‌و فیبرها را در پیشگیری و کنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی- عروقی موثر دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پياده روي كاهش وزن بیماری قلبی رژيم غذايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوارها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته وارد مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان شده است، تصریح کرد: موضوع پیش بینی شد که این مرکز بتوانند منجر به بهره‌مندی افراد سایر استان‌ها نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم برای این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد، افزود: ۴۵ میلیارد تومان نیز اعتبار قبلی این بیمارستان بوده است.

کد خبر 6081857

دیگر خبرها

  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)