Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@04:58:07 GMT

۶ معجزه غذایی برای افزایش سلامت قلب

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۳۰۹

۶ معجزه غذایی برای افزایش سلامت قلب

 تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از غذا‌های تعجب آور با کاهش کلسترول و فشار خون، مبارزه با التهاب و ... سلامت قلب شما را در درازمدت تضمین می‌کنند:

ماست: ماست‌های غنی از پروبیوتیک‌ها اگرچه برای حفظ سلامت روده‌ها و دستگاه گوارش مفیدند، اما فوایدشان به همین جا ختم نمی‌شود. خوردن ۷ اونس ماست در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فقط باید مطمئن باشید که در هنگام خرید ماست، نوع کم قند آن را انتخاب می‌کنید.

تخم مرغ: کلسترول موجود در تخم مرغ برای قلب خطرناک نیست. مصرف این ماده غذایی میزان کلسترول خوب را افزایش داده و در ضمن احتمال ابتلا به سکته مغزی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تخم مرغ سرشار از کاروتنوئید‌ها است؛ آنتی اکسیدان‌هایی که خاصیت ضد التهابی دارند. اسید آرژینین تخم مرغ نیز یک نوع اسید آمینه است که به بهبود عملکرد رگ‌های خونی کمک می‌کند.

بادام زمینی: یک نوع اسید آمینه به نام آر آرینین دارد که می‌تواند کلسترول را در محدوده سالم نگه داشته و به عملکرد رگ‌های خونی کمک کند. بادام زمینی غنی از ویتامین‌ای است؛ آنتی اکسیدانی که منجر به کاهش سطح کلسترول بد و بهبود سلامت قلب می‌شود.

پسته: اضافه کردن پسته به رژیم غذایی دارای مزایای بالقوه برای قلب است. در افراد مبتلا به دیابت، مصرف پسته باعث کاهش کلسترول تام و کلسترول ال دی ال یعنی دو فاکتور خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. مصرف روزانه ۶ تا ۱۰ گرم پسته با بهبود سرعت پاسخ قلب به استرس، کاهش فشار خون، و بهبود عملکرد قلب می‌شود.

سیب زمینی شیرین: یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط ۱۲ درصد از میزان نیاز روزانه شما به پتاسیم را برطرف می‌کند. پتاسیم سطح سدیم در بدن را تعدیل کرده و نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

پاپایا: یک نوع میوه استوایی است که غنی از لیکوپن بوده و منجر به کاهش التهاب و کاهش کلسترول بد می‌شود. لیکوپن موجود در پاپایا سه برابر بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی است



منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قلب موادغذایی سلامت قلب پاپایا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: با بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دو هزار و ۱۱۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته فاسد جمع‌آوری و معدوم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حسن ذبیحی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: موالید شهرستان اردستان در سال 1401 تعداد 429 مورد بوده است و در سال 1402تعداد 399 نفر بوده‌اند که این کاهش را نشان می‌دهد اما رشد جمعیتمان نسبت به موالید و نسبت به مرگ و میر افزایش داشته است و از این رو در سال گذشته نسبت به سال 1401 رشد بهتر شده است.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت که مهمترین مسئله فعلی است باید گفت باروری کلی بر اساس سامانه سیب خیلی بهتر شده است و عدد باروری شهرستان اردستان طبق سامانه حدود 1.44 است و نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته‌ایم و نسبت به آمار پنج ساله موالیدمان افزایش داشته که این می‌تواند خبر خوبی برای شهرستان اردستان باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: شعار اصلی هفته سلامت با نام سلامت و مشارکت با مردم است که با پشت میز نشستن درست نمی‌شود و با شبکه‌سازی و میدانی و مشارکت مردم موضوع جوانی جمعیت محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته تعداد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سه هزار و 740 مورد بوده که 258 اخطار صادر و 11 مورد پلمب صورت گرفته است و دو هزار و 110 کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد جمع آوری و معدوم شده است.

وی ابراز داشت: موضوع بهداشت دهان و دندان در سال گذشته میانگین تعداد ترمیم دندان در سال گذشته سنین شش تا 14 سال که به صورت رایگان بوده است 198 مورد بوده و نسبت به سال قلش 30 درصد افزایش داشته است و میانگین خدمات بین موارد دانپزشکی یک هزار و 390 مورد بوده که 30 درصد افزایش داشته است و خدمات در حال حاضر به گروه شش تا 14 سال و زنان باردار رایگان انجام می‌شود.

81 هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد

ذبیحی با اشاره به موضوع واحد بهداشت و روان در سال گذشته بیان کرد: تعداد 9 هزار و 850 نفر را در مراکز جامع سلامت از نظر مصرف دخانیات، مواد و الکل غربالگری کرده‌اند و 573 مورد آن مثبت بوده است و 230 نفر هم مشاور روانپزشکی دریافت کرده‌اند و 10 هزار و 200 نفر هم در موضوع سلامت روان مورد قرار گرفته‌اند که 267 نفر آنان تحت درمان و مشاوره قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/802

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن
  • برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد