Web Analytics Made Easy - Statcounter

مواد لازم شیرینی نارگیلی:

شکر  ۲۵۰ گرم

پودر نارگیل پُرچرب  ۱۲۵ گرم

روغن مایع  ۷۵ گرم

سفیده تخم مرغ  ۳ عدد بزرگ

آب لیموترش  یک دوم قاشق چای‌خوری

وانیل  یک هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی:

ابتدا شکر، پودر نارگیل، نیمی از سفیده تخم مرغ، نیمی از روغن مایع و وانیل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را دو بار از چرخ گوشت رد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت در دسترس نداشتن چرخ گوشت، می‌توانید از غذاساز کمک بگیرید و خوب مواد را مخلوط کنید.

سپس مایه به دست آمده را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت، مرتب هم بزنید تا کمی گرم شود. در این مدت، مواد را با قاشق چوبی هم بزنید. در این مرحله آب لیموترش را همراه بقیه سفیده تخم مرغ و باقیمانده روغن مایع با هم مخلوط کنید و به مواد داخل قابلمه بیفزایید و سریع هم بزنید. مواد را تا زمانی روی حرارت نگه دارید که کاملاً داغ شود اما، مواظب باشید قُل نزند. به محض اینکه مواد داغ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد را به کاسه‌ای دیگر منتقل کنید و اجازه دهید در دمای آشپزخانه کاملاً مواد سرد شود.

کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید و پس از اینکه مواد خنک شد، آن را در قیف ریخته و با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید.

بعد سینی را در طبقه وسط فری که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت یا شماره ۴ گرم کرده‌اید یک ربع قرار دهید. زمانی که روی شیرینی تَرَک‌های ریز خورد و کمی طلایی شد، بهترین موقع برای بیرون آوردن شیرینی از فر است. در صورت تمایل، می‌توانید روی هر شیرینی کمی پودر پسته بپاشید و دوباره داخل فر قرار دهید.

توجه داشته باشید برای اینکه شیرینی بهتری به دست آورید، باید اندازه‌ها دقیق باشد؛ داغ زدن مناسب باشد یعنی گرمای مواد به حدی باشد که وقتی انگشت را داخل مواد می‌زنید دست شما احساس داغی زیادی بکند؛ به هیچ وجه مواد را بعد از داغ شدن در یخچال قرار ندهید و اجازه دهید در دمای محیط، سرد شود. در یخچال گذاشتن مواد، سبب خراب شدن شیرینی می‌شود؛ در صورتی که مواد بعد از سرد شدن خیلی سفت بود می‌توانید نصف یک عدد سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و اگر مواد شُل بود یک قاشق سوپ‌خوری آرد برنج بیفزایید؛ حتماً قبل از اینکه همه مواد را در سینی بریزید، یک عدد شیرینی را در فر امتحان کنید و در صورتی که در پخت مشکلی نداشت، بقیه را در سینی بریزید.

http://cakenet.ir

کد خبر 460019 برچسب‌ها مجله دستور العمل شیرینی پزی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از افرادی که از سایر ادیان به دین اسلام می‌گروند، پس از آشنایی با آن دچار تحول می‌شوند و به پاسخ سوالات خود می‌رسند. یکی از این افراد عایشه مرسدس است که ماجرای آشنایی او با اسلام را در ویدئوی زیر از زبان خودش می‌شنوید.

کد خبر 846328 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها اسلام - مسجد اسلام و مسلمانان خبر مهم مسیحیت

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو