Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:15:53 GMT

کهن‌ساز ایرانی در «پاییز ایروان»

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۳۸۷

کهن‌ساز ایرانی در «پاییز ایروان»

کامبیز مفتاحی آهنگساز و نوازنده سه‌تار با اعلام خبر حضور گروه کهن ساز در این فستیوال گفت: گروه کهن‌ساز در سال ۱۳۹۳ و با محوریت ساز سه تار تاسیس شده و تاکنون کنسرت های متعددی در سالن‌های مختلف تهران برگزار کرده است.

وی درباره حضور گروه کهن‌ساز در این فستیوال گفت: کهن‌ساز در کنار گروه‌هایی از کشورهای استونی، گرجستان، روسیه، ایران و ارمنستان، در شهر ایروان ارمنستان با اجرای قطعاتی نظیر پنج ضربی کودکان خورشید (اصفهان)، تصنیف راست بگو (نوا) و تصنیف برون از دیده‌ها (اصفهان) از آثار من به رقابت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفتاحی درباره نوازندگان این گروه موسیقی توضیح داد: شالوده اصلی گروه کهن‌ساز را در این فستیوال، شاخه سه تار نوازان این گروه تشکیل می‌دادند که در خرداد ۹۸ تأسیس شده است.

اعضای گروه کهن ساز در این فستیوال را کامبیز مفتاحی «سرپرست و نوازنده سه‌تار»، احسان حاجی باشی «نوازنده سه‌تار»، آزاده تیرانداز «نوازنده سه‌تار و خواننده»، آرمان زمان زاده «نوازنده سه‌تار»، مهدی خاوری «نوازنده سه‌تار»، نازنین تن ساز «نوازنده عود»، پدرام سلیمانی «نوازنده دف و کوزه» و کیامهر مفتاحی تشکیل می‌دادند.

جشنواره جهانی پاییز ایروان AUTUMN YEREVAN در مهر گذشته (۴ تا ۹ اکتبر / ‏‬ ۱۲ تا ۱۷ مهر) در شهر ایروان کشور ارمنستان برگزار شد و گروه کهن‌ساز از کشورمان در این فستیوال شرکت کرد. گروه های شرکت کننده در جشنواره جهانی AUTUMN YEREVAN که با هدف تحکیم روابط و تبادلات فرهنگی برگزار شد در زیرشاخه های مختلفی؛ از جمله آوازهای فولکوریک و موسیقی و در سه گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۵ سال و ۱۶ سال به بالا در این فستیوال به هنرنمایی پرداختند که در این میان گروه کهن ساز از ایران در زیر شاخه موسیقی و در رده سنی ۱۶ سال به بالا در این فستیوال شرکت کرده بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی سنتی ایرانی ایروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سامانه‌های پرتودهی با دانش فنی ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان هسته‌ای با بومی سازی دانش فنی تولید سامانه‌های پرتودهی، موفق شدند، تجهیزات متعددی در سال گذشته تولید کنند.

بر اساس این گزارش، آفت زدایی از غلات و مواد غذایی و افزایش عمر انبار بانی محصولات کشاورزی و جلوگیری از خونریزی با تولید پودر بند آورنده خون از جمله کاربرد‌های استفاده از سامانه‌های پرتودهی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • شیوه عجیب سرو غذای ایرانی در اروپا
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • تولید پد ضد ارتعاش با دانش فنی ایرانی
  • سمنان؛ شاهکار‌ هنر ایرانی - اسلامی + فیلم
  • ویدیو/ شاهکارهای هنر ایرانی - اسلامی
  • تولید نسل جدید کارت‌های پردازشگر ایرانی
  • پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پاییز ۱۴۰۲
  • تولید سامانه‌های پرتودهی با دانش فنی ایرانی