Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت افغانستان که در حدود یک سال گذشته نسبت به مذاکرات آمریکا و طالبان در حاشیه قرار داشت پس از آغاز سفرهای منطقه‌ای جدید نماینده آمریکا برای آغاز گفت‌وگوها تصریح کرد که روند صلح باید به رهبری کابل باشد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از آغاز دور جدید سفرهای «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بر رهبری روند صلح این کشور توسط دولت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی در توئیتی نوشت: دولت افغانستان به تحقق صلح متعهد است اما کشور زمانی به صلح پایدار و با عزت می‌رسد که این روند توسط دولت افغانستان رهبری شود.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در حالی بر رهبری روند صلح توسط افغانستان تاکید کرده که در طول 9 دور مذاکرات آمریکا و طالبان، واشنگتن کابل را در حاشیه نگه داشته بود و جزئیاتی را درباره این مذاکرات به دولت افغانستان ارائه نمی‌داد.

از سوی دیگر، طالبان نیز که دولت را "نامشروع" می‌داند در طی این مذاکرات حاضر به دیدار مستقیم با مقامات افغان نشد و همواره تاکید می‌کرد که تنها درصورتی با مقامات افغان دیدار خواهد کرد که بطور شخصی و نه از جایگاه دولتی در نشست حضور یابند.

نگرانی «غنی» از به حاشیه رانده شدن در روند صلح افغانستان توسط آمریکانگرانی دولت افغانستان از آغاز دوباره مذاکرات آمریکا و طالبانزمزمه تعویق انتخابات؛ روند صلح افغانستان برای آمریکا مهمتر از انتخابات است

کابل پیش از این نیز بارها نسبت به توافق یکجانبه آمریکا و طالبان ابراز نگرانی کرده اس و پیش از لغو مذاکرات قطر نیز بیم آن داشت که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیاندازد و یا از ایجاد دولت موقت حمایت کند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان