Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه‌ای کمتر دیده شده از نقاشی‌های عباس کیارستمی در گالری گلستان به نمایش درمی‌آید.

 لیلی گلستان (مدیر گالری گلستان) با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های عباس کیارستمی گفت: گردآوری این مجموعه زحمات بسیاری برده و سی و اندی از نقاشی‌های عباس کیارستمی از مجموعه داران به امانت گرفته شده تا زیر یک سقف مرور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلستان یادآوری کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشی از کیارستمی در گالری گلستان در سه چهار سال پایانی عمر آقای فیلمساز بارها مطرح شد اما ایشان همیشه می‌گفت تعداد کمی نقاشی در خانه دارد و فرصت نشستن و نقاشی کشیدن برایش فراهم نمی‌شود و افسوس بسیار که در نبود او این آرزو با کارهای قدیمی‌اش که از اوایل دهه شصت تا اوایل دهه هشتاد را در بر می‌گیرد، محقق می‌شود.

او گفت: این رویداد دو هفته‌ای هفدهم آبان ماه آغاز به کار می‌کند و آثار برای فروش عرضه نمی‌شود و کل نمایشگاه جنبه فروش ندارد.

عباس کیارستمی چهار نمایشگاه عکس در گالری گلستان برپا کرده بود و جالب آن است که نخستین تجربیات او در دوره نوجوانی و جوانی در زمینه نقاشی بوده است تا آن‌سان که فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران است.

به مناسبت این نمایشگاه، نشر نظر همه آثار به نمایش درآمده را در یک جلد کتاب منتشر می‌کند که در نمایشگاه رونمایی می‌شود./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، «نقاشی قشنگ»  به نویسندگی لعیا اعتمادی نویسنده حوزه کودک و نوجوان  یکی از جلد‌های مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا (ع) است.   نویسنده کتاب لعیا اعتمادی داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا (ع) مبنی بر اینکه تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد. نوشته  است.   ماجرای این قصه در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی می‌شود.    کتاب «نقاشی قشنگ» در ۲۴صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت ۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.   هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

دیگر خبرها

  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی