Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: طی ۵ روز آینده ادامه بارش‌ها در شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز، جنوب غرب کشور و همین طور دامنه‌های دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی داریم.

وی ادامه داد: استان‌های واقع شده در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش باران را خواهند داشت که گاهی این بارش‌ها با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی با بیان اینکه برای سواحل دریای خزر تداوم بارش پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال غرب و زاگرس به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز و فردا بیشترین بارش‌ها در استان‌های کردستان، زنجان، البرز، قزوین، مرکزی غرب و جنوب غرب اصفهان جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

رفیعی با بیان اینکه از شنبه بر میزان و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود، تصریح کرد: در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیزش گردو خاک و کاهش دید افقی در این منطقه دور از ذهن نیست.

وی امروز و روز‌های پنجشنبه و جمعه در جنوب کشور رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، گفت: وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر دور از انتظار نیست.

رفیعی با اشاره به تداوم بارش‌ها در تهران، افزود: تهران در برخی ساعات رگبار و رعد و برق خواهد داشت و کمینه دمای تهران برای فردا ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۲ درجه خنک‌ترین و بندرعباس با دمای ۳۷ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بارش باران خاک سازمان هواشناسی گرد و خاک شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز (۲۹فروردین) تا روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در بیشتر استان‌ها بارش باران، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۳۱ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896188

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است