Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@10:48:29 GMT

تیم ملی فوتسال ایران همچنان بر بام آسیا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۵۳۰

تیم ملی فوتسال ایران همچنان بر بام آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس جدیدترین رده بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان تیم ملی ایران با کسب ۱۶۴۳ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رنکینگ قبلی در رتبه پنجم جهان و اول آسیا قرار دارد.

تیم ملی ژاپن دومین تیم برتر آسیا است که با کسب ۱۳۷۸ امتیاز در جایگاه پانزدهم جهان قرار دارد. ژاپن همچنان با تیم ملی فوتسال ایران فاصله ۱۰ پله‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی پرتغال دقیقا پشت سر ایران در جایگاه ششم جهان جای گرفته است.

براساس تازه‌ترین رده بندی، تیم ملی برزیل با ۱۸۴۷ امتیاز در رتبه اول جهان قرار دارد، اسپانیا با ۱۷۸۲ و روسیه نیز با ۱۶۷۶ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

256 251

کد خبر 1313447

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال فوتسال ایالات متحده آمریکا سوریه باشگاه استقلال ترکیه باشگاه پرسپولیس سینمای ایران خودرو کردهای سوریه قوه قضاییه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

به گزارش "ورزش سه"، نمایش شش ستاره‌ای مردان شمسایی برابر قرقیزستان که جانانه‌ترین و قاطعانه‌ترین پیروزی آن‌ها در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود، تیم ملی را ضمن کسب جواز صعود به جام جهانی فوتسال، راهی محفل چهار تیم پایانی قاره کهن نیز کرد و ملی‌پوشان برای راهیابی به فینال باید تیم ملی ازبکستان را از پیش‌روی خود بردارند. حریفی که همیشه مقابل ایران زانو زده و بازنده مطلق بوده است

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان، تا کنون شش بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم ایران پیروزی در تمامی مسابقات بوده است و ازبک‌ها به جز دو دیدار، در مابقی دوئل‌های خود برابر ایران شکست سنگینی متحمل شده‌‌اند.

تیم ملی فوتسال ایران در شش جدال قبلی، 39 بار دروازه حریفش را به آتش کشیده و در نقطه مقابل، ازبک‌ها تنها 19 مرتبه موفق به گلزنی برابر ایران شده‌اند.

آخرین باری که دو تیم با همدیگر صف‌آرایی داشته‌اند، به دو دیدار تدارکاتی در سال 1402 باز می‌گردد که تیم ملی فوتسال با نتایج (هشت بر یک و پنج بر سه) به پیروزی رسید.

این دومین باری است که ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل همدیگر حاضر می‌شوند. نخستین بار به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که ایران با نتیجه هفت بر یک، ازبکستان را درهم کوبید.

اولین جدال تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در جام ملت‌های آسیا به فینال سال ۲۰۱۰ مربوط می‌شود که ملی‌پوشان فوتسال با نتیجه هشت بر سه به پیروزی دست یافتند و قهرمان رقابت‌ها شدند. نکته جالب این است که ازبکستان میزبان آن دوره از مسابقات بود.

نگاهی داشته‌ایم به تمامی تقابل‌های رسمی ایران و ازبکستان؛

سال 2010
فینال جام ملت‌های آسیا: میزبان ازبکستان 
ایران 8 - 3 ازبکستان
گل‌های ایران : جواد اصغری مقدم دو گل، مجید رئیسی یک گل، مسعود دانشور دو گل، محمد طاهری یک گل، علی اصغر حسن‌زاده دو گل

سال 2016
فینال جام ملت‌های آسیا: میزبان ازبکستان 
ایران 2 - 1 ازبکستان
گل‌های ایران : قدرت بهادری، محمد کشاورز

سال 2018
نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا: میزبان تایوان 
ایران 7 - 1 ازبکستان
گل‌های ایران : مهدی جاوید سه گل، حسین طیبی دو گل، علی‌اصغر حسن زاده دو گل

سال 2021
یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال: میزبان لیتوانی
ایران 9 - 8 ازبکستان
گل‌های ایران: سعید احمدعباسی سه گل، علی‌‌اصغر حسن‌زاده دو گل، مهدی جاوید دو گل، فرهاد توکلی و مسلم اولاد قباد هر کدام یک گل

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان روز جمعه و از ۱۷:۳۰ در دومین دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم خواهند رفت و دیگر مسابقه نیمه‌نهایی میان تیم‌های ملی تایلند و تاجیکستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران
  • صعود تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • گل‌های تیم ملی ایران به قرقیرستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • شرایط خوب تیم ملی فوتسال ایران برای دیدار با قرقیزستان در جام ملت های آسیا
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • شگفتی‌سازی افغانستان در جام ملت‌های آسیا
  • تداوم بردهای تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا با شکست کویت
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد