Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده به ریاست قاضی مسعودی مقام در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا صبح امروز اول آبان ماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی مسعودی مقام در ابتدای پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده و محمدرضا لشگری‌پور ضمن اعلام رسمیت جلسه از متهم شبنم نعمت‌زاده خواست تا آخرین دفاعیات خود را مطرح کند.

متهم شبنم نعمت‌زاده در جایگاه قرار گرفت و گفت: من تمام مواردی که گمان می‌کردم کمکی کند برایتان نوشتم تنها به کلیتی از دفاعیات خود می‌پردازم.

وی ادامه داد: مجموعه شرکت‌هایی که با ما همکاری داشتند در جریان هستند که شروع کار ما فقط به دلیل فروش و ایجاد یک رویه مشخصی بود که شاید اگر به نحو دیگری توزیع می‌شد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد. ما به دلیل عدم رعایت امور مالی و برنامه‌ریزی صحیح بعد از گذشت یک سال به مشکل برخورد کردیم که برای شرکت مخاطره‌انگیز بود، اما هیچ گونه نیت سوئی نداشتیم و من سعی کردم بتوانم آن را جبران کنم.

این متهم گفت: من بعد از بروز مشکلات تلاش کردم شرکت‌ها را به شرایط عادی برگردانم و حقوق پرسنل را پرداخت کنم تا جایی که تقریبا همه آن‌ها تسویه شد غیر از برخی از شرکت‌هایی که بدهی ما به آن‌ها زیاد بود.

متهم نعمت‌زاده افزود: امیدوارم دوباره فعالیت خود را شروع کنم و در آینده بتوانم کارمان را جبران کنیم چرا که هدف ما از ابتدا کار خوب بوده است، اما به مشکل خوردیم در حالی که این مشکلات همه جا وجود دارد.

وی با بیان این ادعا که برخی از موضوعات خلاف واقع مطرح شد گفت: بسیاری از گزارش‌ها صحت ندارد بدون شک زمانی که شرکتی بزرگ می‌شود مشکلات هم پیش می‌آید و توقف این روند بسیار مشکل بود حال امیدواریم در آینده روند کاری خوبی در پیش بگیریم؛ من هیچ گونه نیت سوئی ندارم و آبروی شخصی و خانوادگی خود را به خاطر ریالی به خطر نمی‌اندازم.

در ادامه قاضی مسعودی مقام از نماینده وزات بهداشت خواست در جایگاه حاضر شود و گفت: دفاعیات متهمه را شنیدید او مدعی است از مرجع ذی صلاح مجوز داشته توضیح بدهید.

نماینده وزارت بهداشت گفت: خانم نعمت زاده به ما گفته‌اند که ما نماینده قانونی وزارت بهداشت نیستیم؛ اما این نامه‌ای است که صحت صحبت‌های ما را ثابت می‌کند این انبار غیر قانونی بوده و خانم نعمت زاده بعد از اینکه دارو‌ها را به انبار برده است برای مجوز به ما مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: طبق قانون هرگونه عرضه و فروش کالا‌های دارویی و ... که در سامانه رهگیری وزارت بهداشت ثبت نشده باشد جرم است، همچنین پخش مستقیم دارو به داروخانه غیر قانونی و نگهداری در انبار غیر تخلف است.

این نماینده وزارت بهداشت افزود: در خصوص انبار کرج معاونت غذا و داروی کرج نامه‌ای را ارسال کرد که به همراه تعزیرات و همکاران ما به آدرس آن مراجعه کردیم و مقادیر قابل توجهی از شرکت رسا فارمد ثبت شد که دارو‌های تاریخ مصرف گذشته بوده است.

قاضی مسعودی مقام پرسید: وقتی شما در دادگاه حاضر شدید کسی به شما ایراد گرفته است؟

نماینده وزارت بهداشت گفت: سری قبل خانم نعمت زاده اعتراض کردند که ما نماینده حقوقی وزارت بهداشت نیستیم، اما ما نماینده وزارت بهداشت هستیم و این موضوع ثابت شده است.

در ادامه قاضی مسعودی مقام از متهم احمد رضا لشگری پور خواست برای آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شود و بعد از تفهیم اتهام از او خواست درباره میزان حساب‌های بانکی، سرمایه وارده خانم نعمت زاده، میزان برداشت، دارایی شرکت، عاقبت دارو‌ها و سرمایه‌ها توضیح بدهد.

متهم لشگری پور مدعی شد: در مورد ۵۰۰ حساب که خانم نعمت زاده گفته باید بگویم هیچ کدام به شرکت مربوط نمی‌شود شرکت ما حدود ۳۰ حساب در سراسر کشور داشت و هیچ حساب پشتیبانی هم نداشتیم.

این متهم ادامه داد: میزان آورده خانم نعمت زاده ۴ میلیارد نقدینگی بود که بعد از ورودم به شرکت متوجه شدم این مبلغ وام شرکت پارسیس کیش است که به صورت درهمی بود. او می‌گفت ما چک داریم که پشت آن امضای پدرش بود و برگشت می‌خورد، جلسه‌ای گذاشتند که باید تقسیط شود و بعد از آن چک‌های شرکت را دادند و ما این وام را تسویه کردیم. در واقع آورده شرکت از طرف او متعلق به خودش نبود و من از این موضوع خبر نداشتم.

متهم لشگری پور ادعا کرد: خانم نعمت زاده درباره ورودی شرکت، تعداد پرسنل، میزان طلبکار بودن و همه موارد را می‌دانست، اما تنها چیزی که نمی‌داند این است که چقدر از شرکت برده است که بالای ۲۰ الی ۲۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: ما ریالی به شرکت رسا فارمد بدهکار نیستیم، امروز خانم نعمت زاده می‌گوید شرکت سوء نیت نداشته. من سوال می‌کنم چرا در جلسات گذشته می‌گوید من سوء نیت داشتم یا او می‌گوید فاکتور ۱۳ میلیاردی از مشهد داشته‌ام چرا آن را نشان نمی‌دهید؟ آیا صرف اینکه قدرت دارید می‌خواهید گردن دیگری بیندازید.

متهم لشگری پور مدعی شد: بدهی ما ۱۹۰ میلیارد تومان به شرکت‌ها است و میزان مبالغ اعم از موجودی کالا و هزینه‌ها و ... ۱۳۰ میلیارد تومان بوده و ما ۶۰ میلیارد تومان کم آورده‌ایم.

قاضی پرسید: مجوز تخفیف چقدر است؟

این متهم مدعی شد: در حال حاضر به صورت دقیق نمی‌دانم، اما خانم نعمت زاده به من گفت که مجوز را دارم.

قاضی مسعودی مقام پرسید: محاسبه تخفیف چگونه بود؟

متهم لشگری پور مدعی شد: قبل از ما هم به داروخانه‌ها جایزه می‌دادند ما کالایی داشتیم که در آن زمان شاید صددرصد تخفیف می‌دادند و بازپرداخت چک را ۳۰۰ روز بعد مشخص می‌کردند ما (۲۴ درصد تخفیف کالا) را از موجودی دادیم و به این دلیل کم آوردیم.

در حال تکمیل...

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FuH برچسب ها: شبنم نعمت زاده ، فساد ، دادگاه ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شبنم نعمت زاده فساد دادگاه بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی

علی حجتی‌پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در دیدار نوروزی با امام جمعه آوج گفت: افزایش رفاه و امکانات، توزیع عادلانه امکانات و کمک به تحقق عدالت در سراسر استان افتخار ماست.

وی ادامه داد: شهرستان آوج اگرچه دورترین نقطه استان است، اما در فهرست اولویت‌های شرکت گاز استان قرار دارد و خدمات‌دهی به این نقطه هرگز از چشم ما دور نیست.

امام جمعه آوج  نیز در این دیدار ضمن تشکر از زحمات شرکت گاز استان و شهرستان، تأکید کرد: گازرسانی به روستا‌های کم جمعیت باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم موسوی بر لزوم صرفه‌جویی و مصرف درست گاز توسط مردم تأکید کرد و گفت: بخش مهمی از فشار‌های اقتصادی کشور، ناشی از اسراف و مصرف نادرست است.

وی همچنین انعکاس خدمات دولت را ضروری دانست و گفت: در شرایطی که دشمن خدمات ارزنده دولت مانند آب، برق و گازرسانی به دورافتاده‌ترین نقاط را مطرح نمی‌کند، اما کوچکترین نواقص را منعکس می‌کند، بیان فعالیت‌ها و دستاورد‌ها امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • ۴ مجروح در نزاع خانوادگی
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • قتل، اولین خلاف پسر تبهکار ۲ روز بعد از آزادی از زندان
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تربت جام