Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:03:33 GMT

۴۰۰ کارآموز فنی وحرفه ای ابرکوه جذب بازار کار شدند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۷۲۴

۴۰۰ کارآموز فنی وحرفه ای ابرکوه جذب بازار کار شدند

عباس حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مولد است، افزود: ۶۰۰ نفر از جوانان جویای کار درمدت ۲ماه گذشته آموزش‌های فنی و حرفه را در رشته‌های مکانیک، برق خودرو، سرویس و نگهداری خودرو، طراحی دوخت، رشته‌های تزئینی، رایانه و همچنین در حوزه صنعت در رشته‌های جوشکاری، تراشکاری، لوله‌کشی و تأسیسات، برق ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، خیاطی و نصب دوربین مداربسته فرا گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ نفر از جوانان جویای کار در دوره‌های آموزشی در ابرکوه زیرنظر ۱۴ مربی در ۶ مرکز ثابت و سیار شهری و روستایی با همکاری آموزش و پرورش در ۲۴ رشته آموزش می‌بینند.

حسنی تصریح کرد: مدارک ارائه شده به آموزش دیدگان علاوه بر داخل کشور، در سطح بین‌الملل نیز اعتبار دارد و قابل استفاده و این آموزش‌ها بستر را برای تحقق سیاست‌های دولت در تربیت نیروی کار مورد نیاز بازار و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می‌کند.

مرکز فنی و حرفه‌ای ابرکوه سال ۱۳۸۲ با یک مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار شهری و روستایی، کارگاه صنایع و جوار دانشگاهی دایر شد و تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر حرفه‌های مهارتی را در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر در این مراکز گذرانده و برای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر آنان گواهینامه مهارت صادر شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ابرکوه مهارت اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: ۶ هزار و ۶۴۷ در رشته تجربی، ۹۹۰ نفر در رشته زبان، ۶۲۶ نفر در رشته هنر، هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی در دو نوبت صبح و عصر ششم و هفتم اردیبهشت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته وی، آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • افزایش رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ای میناب
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • «کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد
  • عملکرد مهارت‌آموزی در شهرستان دیر ۱۷۰ درصد رشد داشته است