Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان لبنانی در هفتمین روز تظاهرات مسالمت‌آمیز، خواستار اعتصاب عمومی در سراسر کشور شدند.

قدس آنلاین؛ تظاهرات لبنان امروز (چهارشنبه) وارد هفتمین روز شد و تظاهرات‌کنندگان به اعتصاب عمومی در تمام نقاط این کشور دعوت کرده‌اند.

دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهرهای آن طی یک هفته اخیر مختل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، علی‌رغم دعوت ارتش لبنان به عدم بستن مسیرها و تلاش‌های نیروهای امنیتی برای باز کردن آنها، همچنان دهها مسیر در این کشور بویژه در بیروت بسته است.

معترضان همچنان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ لبنان در شمال مانند طرابلس و جنوب مانند صور تجمع و اعلام کرده‌اند، طرح تصویب شده هیأت دولت را قبول ندارند.

در ادامه این گزارش آمده، با ادامه تظاهرات و گسترده دایره آن طرف‌های سیاسی در لبنان تلاش می‌کنند از شدت آن بکاهند. در همین ارتباط منابع لبنانی اعلام کردند «میشل عون» رئیس‌جمهور با رسانه‌های داخلی این کشور تماس داشته و خواستار توقف پوشش مستقیم تظاهرات مذکور شده است؛ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز از تماس‌های نهاد ریاست‌جمهوری لبنان در همین باره خبر دادند.

هیأت دولت لبنان دوشنبه هفته جاری طرح نجات «سعد الحریری» نخست‌وزیر را تصویب کرد و با گنجاندن بندهای بسیاری در آن سعی کرد فتیله تظاهرات را پایین بکشد اما معترضان اعلام کرده‌اند این طرح آنها را راضی نمی‌کند ..==.

معترضان لبنانی دیشب بیانیه‌ای جدیدی را صادر کردند و ضمن تأکید بر ادامه تظاهرات خود، خواستار برکنار دولت سعد الحریری و تشکیل یک دولت نجات ملی شدند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتصاب سراسری تظاهرات در لبنان اعتراضات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گروهی از مردم ارمنستان جاده این کشور به گرجستان را بستند.

شهروندان ارمنستان روز یکشنبه در اعتراض به واگذاری چهار روستا، تحت اشغال این کشور به جمهوری آذربایجان اقدام به بستن مسیر منتهی به گرجستان کردند.

پس از اعلام واگذاری این چهار روستا به جمهوری آذربایجان، اهالی روستاهای کیزیل‌خاجیلی و بغانیس آیریم تردد در بخش‌هایی از جاده ای که به گرجستان متصل می شد، را مسدود کردند.

برخی از ساکنان یکی دیگر از روستاهای ارمنی‌نشین واگذار شده هم می گویند که آنچه در ۱۹ آوریل از سوی دولت ایروان اعلام شد با آنچه «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور در زمان برگزاری نشست با ساکنان این روستاها گفته، در تضاد است.

دیروز در جریان هشتمین نشست کمیسیون‌های مرزبندی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ایروان بعد از حدود سه دهه با بازگرداندن چهار روستای اشغالی در منطقه قره‌باغ به باکو موافقت کرد.

این نشست با حضور شاهین مصطفی‌یف و ماهر گرگوریان، به ترتیب معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد.

براساس بیانیه‌ای که باکو منتشر کرده است، کمیسیون‌های مرزی بر سر مسائل مشخص از جمله بازگرداندن روستاهای «بغانیس آیریم»، «آشاغی اسکیپارا»، «هیریملی» و «کیزیل‌خاجیلی» که ارمنستان در جنگ اول قره‌باغ اشغال کرده بود، به جمهوری آذربایجان به توافق رسیدند.

کد خبر 6084659

دیگر خبرها

  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا، نسل به نسل ادامه دارد
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • فیلم/ اعتصاب سراسری در شهر نابلس در سوگ شهدای طولکرم
  • اعتصاب سراسری در شهرهای مختلف کرانه باختری