Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بندر چابهار گفت: با هماهنگی که با مسئولان استان سیستان و بلوچستان داشتیم یک همایش برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور 17 کشور برگزار شده که خوشبختانه شاهد توافقات و تفاهم‌نامه‌های خوبی در این حوزه بودیم و کشورهای دیگر نیز از سرمایه‌گذاری در این بندر استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص هدف اصلی وزارت صمت از برگزاری این جلسه گفت: ما به دنبال این هستیم تا نگاه‌ها و توجهات به سوی این بندر جلب شود و ظرفیت‌های آ‌ن معرفی شود هم اکنون در روند تخلیه کالاهای اساسی بخشی از بار به بندر چابهار منتقل شده و تا به امروز 550 هزار تن کالا در این بندر تخلیه شده اند ضمن آنکه بخش خصوصی اعلام کرده که بخشی از واردات و صادرات خود را به این بندر منتقل خواهد کرد. همچنین ما برای این بندر 10 برنامه راهبردی تعریف کردیم که ساخت سیلو، انبار و مخازن تخلیه روغن بخشی از آن است و هم اکنون سیلوی 100 هزار تنی این بندر آ‌ماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: ما تحقیقات متعددی در هزینه‌های انبارداری، ارزش افزوده و حتی کشتیرانی برای فعالان این بندر اعمال کردیم همچنین پیشنهاد دادیم که تحقیقات گمرکی که تا پیش از این در چابهار 10 درصد بود به 25 درصد برسد.

در ادامه میرشکاری، رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اعلام کرد که برای تشویق کامیونداران جهت حضور در این بندر طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده از جمله آنکه بازای سه سرویس رفت و برگشت یک جفت لاستیک به آنها داده می‌شود و در هزینه گازوئیل نیز به آنان سوبسید تعلق خواهد گرفت.

اما مشکلی که اکنون به وجود آمده وضع عوارض 25 درصدی صادرات مواد معدنی است که باعث شده عملا کامیون‌ها یک ور خالی به این بندر بیاید.

مدرس خیابانی در پاسخ اظها داشت: که امیدواریم مطابق مذاکراتی که با ایمیدرو انجا م شده صادرات مواد معدنی از این بندر عوارض کمتری شامل شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رفت و برگشت سرمایه گذاری کالاهای اساسی معدن چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!