Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: کیفیت کالاهای کشاورزی خراسان شمالی برای صادرات به کشورهای اروپایی مطلوب نیست. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

محمد کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به عدم صادرات کالاهای کشاورزی خراسان شمالی به کشورهای هدف اروپایی٬ اظهار داشت: در خراسان شمالی ظرفیت‌های ارزشمند کشاورزی وجود دارد و اگر بتوانیم مدیریت خوبی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم٬ می‌توانیم به کشورهای اروپایی هم کالاهای کشاورزی خود را صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرهای خوش برای محموله‌های صادراتی و وارداتی از بندر چابهارطرح‌های اقتصادی با تولیدات صادرات‌گرا در اردبیل اجرا می‌شودنماینده ولی‌فقیه در کردستان: ظرفیت‌های صادراتی برای رونق تولید در کشور استفاده شود

وی افزود: برای رشد صادرات باید نرخ تمام شده و کیفیت محصول قابل قبول در بازارهای جهانی باشد. باید کیفیت کالاهای ما صادرات محور بوده و بازار هدف و ویژگی‌های آن را رصد کنیم. کشورهای اروپایی در واردات کالاهای کشاورزی به دنبال کاهش سموم در محصولات کشاورزی و نوع بسته بندی و ماندگاری بالای آن هستند.

مسئول کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: باید در جه اول بتوانیم کالاهای باکیفیت و تولید محصولات ارگانیک را در اولویت قرار دهیم. در حال حاضر کیفیت محصولات کشاورزی استان آنچنان که باید و شاید خوب نیست و استاندارد محصولات صادراتی اروپایی را رعایت نکرده‌ایم. نوع کشورهایی که کالاهای استان را صادر می‌کنیم نشان دهنده نوع کیفیت کالاهای کشاورزی استان است. البته در صادرات کالهای کشاورزی به جهت رقم و عدد رشد داشته‌ایم.

کاویانی ادامه داد: بازار است که محصول و نوع محصول تولیدی را طلب و مشخص می‌کند. اگر به سمت بازارهای جهانی برویم کیفیت کالاهای کشاورزی استان نیز افزایش می‌یابد. وزن٬ کیفیت و نوع محصولی که در حال تولید آن هستیم برای کشورهای وارد کننده مهم است. کشورهای اروپایی حتی در وزن هر دانه از میوه‌ها نیز وزن را مشخص می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید شرکت‌های علمی و تحقیقاتی کشاورزی وارد شوند و در این بخش شرکت فنی و مهندسی که تولید محصول کشاورزی را پشتیبانی فنی و علمی کند در استان وجود ندارد. این موضوع باید در زمینه تجار نیز برطرف شود و باید از طریق تجار این موضوع به کشاورزان منتقل شود.

انتهای پیام/ ع

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین

علی اکبری سولا در گفت و گو با خبرنگارمهر، با بیان اینکه دبی سرریز این سد حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، اظهار کرد: امیدواریم امسال طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده و با همکاری و همراهی مردم با استفاده از آب ذخیره شده گام‌های مهمی در رفع تنش آبی منطقه برداریم.

وی تصریح کرد: این سد مهمترین طرح عمرانی اجرا شده در روستای «سقزچی» است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۷ شروع و در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسید.

اکبری سولا با اشاره به اینکه مطالعات افزایش حجم سد «سقزچی» توسط مشاور ذیصلاح با تلاش‌های شرکت آب منطقه استان اردبیل در حال انجام است، افزود: در شرایط تامین اعتبار این طرح، اقدامی مهم در تامین آب شبکه آبیاری «سقزچی»، حقابه داران قانونی و مصارف صنعتی و اجرای طرح گردشگری با هدف محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه، برداشته شود.

وی به وضعیت سدهای معیشتی شهرستان نمین اشاره و افزود: سه سد معیشتی شهرستان که بیشتر با هدف کشاورزی ایجاد شده‌اند در وضعیت خوبی قرار دارند به طوری که سد «سوها» سرریز و سد «سربند» تقریباً لبریز و سد خاکی «آق زمان» فعلاً پر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سد مخزنی «سقزچی»، از نوع خاکی با هسته رسی در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر اردبیل با ارتفاع ۲۱ متر از پی و حجم مخزن ۳.۶۵ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری «سقزچی» به صورت مدرن و نیمه مدرن و حقابه بران روستاهای پایین دست احداث شده است.

کد خبر 6063124

دیگر خبرها

  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • شهرهای اروپایی با بیشترین رضایت شهروندان از کیفیت هوا
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • اسرائیل در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین به کشورهای اروپایی هشدار داد