Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن هاشمی روز چهارشنبه در مراسم اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: همه دستگاه‌های روتین و قابل استفاده تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست.
وی ادامه داد: هرچند وضعیت ما در حوزه تجهیزات تصویربرداری مناسب است اما به دلیل افزایش نرخ ارز در نگهداری تجهیزات و خرید دستگاه‌های به روز، دچار مشکلات فراوانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی افزود: با توجه به شرایط موجود تامین و نگهداری قطعات دستگاه‌های تصویربرداری، بسیار پرهزینه است و دست اندرکاران باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی به عمل آوردند.
وی به استفاده از دستگاه تصویربرداری پت سی تی اسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در برخی شهرها مانند تهران، کرج و مشهد این دستگاه پیشرفت در حال ارایه خدمت به بیماران است.
هاشمی به جایگاه خاص ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی جنین اشاره کرد و گفت: با این روش تصویربرداری هم می‌توان سرطان‌های زنان را زودتر تشخیص داد.
وی ادامه داد: تشخیص مناسب دست اندازی سرطان به ارگان‌های مجاور از دیگر مزیت‌های این روش درمانی است که برای تشخیص صحیح بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران تصویربرداری پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت