Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) راجع به اینترنت‌رسانی توسط ماهواره "استارلینک"(Starlink) خبرهایی جدیدی منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در اوایل سال جاری بود که شرکت "اسپیس ایکس" ماهواره‌های اینترنتی"استارلینک" را به مدار زمین ارسال کرد.

ولی زمان خدمات‌رسانی این ماهواره‌ها چه موقعی خواهد بود؟

شرکت "اسپیس ایکس" به تازگی اعلام کرده که این شرکت امیدوار است که از اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی، استارلینک به مشتریان آمریکایی خدمات پهنای باند ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خدمات به استفاده از تعداد کافی ماهواره‌ها بستگی دارد و نیازمند استفاده از آن در شش تا هشت ماموریت است که از ماه مه آغاز خواهد شد.

در عملیات پرتاب استارلینک، ۶۰ ماهواره سوار بر یک موشک "فالکون ۹" از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شدند.

ماهواره‌های استارلینک بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسک" مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد.

وی در سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه "استارلینک" را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

اسپیس ایکس اعلام کرده که باید برای پوشش اینترنتی سیاره زمین، ۲۴ پرتاب ماهواره‌ای دیگر را هم انجام دهد.

ایلان ماسک رئیس شرکت "اسپیس ایکس" هم به تازگی در جمع خبرنگاران گفته که شرکت او سرویس اینترنت رمزگذاری شده را آزمایش کرده تا آن را به نیروی هوایی آمریکا ارائه دهد. 

البته گفتنی است که شرکت اسپیس ایکس باید برای انجام کامل این پروژه عجله کند زیرا رقیب آن یعنی شرکت آمازون هم قصد دارد ماهواره‌های پهنای باند راه‌اندازی کند.

از طرفی دیگر شرکت ماهواره‌سازی "وان‌وب"(OneWeb) هم در حال ساخت حمل کننده‌های خود است.

بالن‌های مخابراتی آلفابت هم از چندی پیش خدمت‌رسانی اینترنتی را آغار کرده‌اند.

به این ترتیب اگر شرکت "اسپیس ایکس" این پروژه را زیاد طولانی کند، مشتریان خود را از دست خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارلینک اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت گاز گیلان قطعی گاز در برخی مناطق رشت و خمام در راستای توسعه شبکه گازرسانی انجام می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: برای تعمیر خطوط گاز رسانی و ایجاد پایداری در شبکه توزیع، گاز مشترکان رشتی شامل بلوار خرمشهر از ایستگاه انزلی تا کوی طالقانی فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۹ قطع خواهد شد.

و همچنین گاز مشترکان خمامی شامل چاپارخانه، جنب پل اصلی، ابتدای خیابان مهمان نواز از ساعت ۸ الی ۲۰ شامگاه قطع می‌شود.

در این اطلاعیه ضمن تشکر از صبوری مصرف کنندگان گاز طبیعی آمده است: لازم است مشترکان در این مدت از دست کاری تجهیزات گاز رسانی خودداری کنند.

گاز مشترکان این مناطق بلافاصله پس از اتمام تعمیرات وصل می‌شود و همچنین مشترکین محترم می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با مرکز پیام و اتفاقات شرکت گاز به شماره ۱۹۴ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6085878

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • وزش تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده تا اواسط هفته در اصفهان/ ثبت دمای ۳۳ درجه در استان