Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه توافق این کشور با آمریکا و روسیه درباه سوریه را موفقیتی تاریخی خواند.

قدس آنلاین؛ آناتولی در خبری فوری اعلام کرد که که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با اشاره به توافق انجام شده میان این کشور با آمریکا و روسیه، آن را موفقیتی تاریخی دانسته است. 

وزیر خارجه ترکیه همچنین مدعی شد که حکومت سوریه توان برقرای توافق ۱۹۹۸ آدانا را ندارد و ترکیه تماس مستقیمی با حکومت سوریه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین اعلام کرد که نیروهای کُرد سوری تا فاصله ۳۰ کیلومتری مرز  با ترکیه از جمله قامشلی عقب خواهند رفت. 

روز گذشته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که ترکیه با تمدید آتش‌بس در شمال سوریه تا ۱۵۰ ساعت دیگر (شش روز) موافقت کرده است.

او همچنین از توافق مسکو و آنکارا برای عقب‌نشینی ۳۰ کیلومتری شبه‌نظامیان کرد یگان‌های مدافع خلق از مناطق مرزی با ترکیه به داخل خاک سوریه خبر داد و گفت این توافق به خون‌ریزی در شمال سوریه پایان می‌دهد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو حمله ترکیه به شمال سوریه توافق ترکیه و آمریکا توافق روسیه و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که غرب در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است؛ اتفاقی که پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

لاوروف در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در «کنفرانس منع اشاعه مسکو» گفت: «در عین حال، غربی ها به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت های هسته ای هستند که مملو از پیامدهای فاجعه بار است».

به گفته لاوروف، این واقعیت که «تروئیکا» غربی (آلمان، فرانسه، انگلیس) و کشورهای دارای سلاح هسته‌ای جزو حامیان اصلی اوکراین هستند، نگرانی خاصی دارد. وی افزود که « مسکو این را خطرات استراتژیک جدی می بیند که منجر به افزایش سطح خطر هسته ای می شود.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: اکنون جهان شاهد بحرانی در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای است که نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه امنیت بین المللی است.»

کد خبر 6085276

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است