Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:55:14 GMT

آب‌رسانی بنیاد برکت به ۶۲۷ روستا در ۱۷ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۳۰۷

آب‌رسانی بنیاد برکت به ۶۲۷ روستا در ۱۷ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، این بنیاد براساس تأکیدات رییس ستاد اجرایی در خصوص خدمت‌رسانی هر چه بیش‌تر به روستاهای محروم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان،   ۱۳۶ پروژه‌ی زیربنایی را به منظور آب‌رسانی به ۶۲۷ روستا در ۱۷ استان کشور در دست اجرا دارد که از این تعداد، ۷۵ پروژه در ۴۷۷ روستا به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، میزان اعتبار پیش‌بینی شده از سوی بنیاد برکت برای آب‌رسانی به ۶۲۷ روستا تا به امروز بالغ بر ۷۶۹ میلیارد ریال بوده و شامل احداث مخزن و شبکه‌های آب‌رسانی، عملیات اصلاح و تعویض خط لوله، خرید تانکر آب‌رسانی، مرمت قنوات، خرید و نصب دستگاه آب‌شیرین کن، بهسازی چشمه و ... می‌شود.

خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کرمانشاه، لرستان، قم، مرکزی، هرمزگان، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و تهران، ۱۷ استان تحت پوشش خدمات آب‌رسانی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را تشکیل می‌دهند.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین آب‌رسانی به ۳۶۶ روستای محروم در مناطق جنوبی کشور را با حجم سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیارد ریال و در قالب ۴۰ پروژه در دستور کار دارد که تا به امروز ۲۳ پروژه به بهره‌برداری رسیده و فرآیند آب‌رسانی به ۳۴۹ روستا پایان یافته است.

این بنیاد ۲۶ پروژه‌ی آب‌رسانی را نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا دارد که از این تعداد، ۱۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده است. با اتمام این ۲۶ پروژه که ۱۰۶ میلیارد ریال برای آن اعتبار پیش‌بینی شده است، امکان آب‌رسانی به ۴۹ روستا و شهرستان در این استان فراهم می‌شود.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مجموع ۱۷۰ پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی شامل آب‌رسانی، احداث مدارس، ساخت مسجد و مراکز فرهنگی، پایگاه سلامت، خانه‌ی بهداشت، راه‌سازی، ساخت پل، کتاب‌خانه، سالن روزشی و... و. را در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا دارد که از این تعداد، ۸۷ پروژه‌ به بهره‌برداری کامل رسیده است. اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرایی کردن ۱۷۰ پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی در این استان، بالغ بر ۶۵۵ میلیارد ریال است.

لازم به توضیح است، جمعیت مناطق روستایی به عنوان جمعیت مولد کشور، نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت ایران اسلامی داشته و بر همین اساس، رفع نیاز آن‌ها همواره مورد توجه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است. ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و ارایه‌ی خدمات زیربنایی مانند آب‌رسانی به آن‌ها، در همین راستا انجام می‌پذیرد. این فعالیت‌ها از جمله برنامه‌های اصلی این ستاد در روستاها به شمار می‌رود که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود و باعث حفظ و بقای جمعیت روستایی در روستاها خواهد شد.

بی‌شک تأمین آب شرب روستاهای کشور، به‌ویژه در مناطقی که از خشک‌سالی رنج می‌برند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این اقدام علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه‌ی روستاییان به شهرها و بروز مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی ناشی از حاشیه‌نشینی در شهرها، باعث حفظ و بقای جمعیت در مناطق مرزی کشور، ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان و گسترش عدالت اجتماعی، افزایش درآمد و کمک به معیشت روستاییان از طریق تأمین آب دام و طیور خانگی روستاییان می‌شود.

کد خبر 4754159 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت آبرسانی مناطق محروم اربعین 98 اربعین حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی سازمان حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ناجا قوه قضاییه نجف اشرف شورای شهر کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور عظیم زاده اردبیلی با بیان این خبر، افزود: نیروهای بازرسی فعال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم شامل بازرسان کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایت‌ها و بازرسان شبکه بهداشت و درمان در بازدیدهای میدانی و براساس گزارش های مردمی در شهر درگهان، موفق به کشف۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ تاریخ گذشته شدند.
وی ادامه داد: این واحد متخلف به دلیل نگهداری گوشت قرمز مرغ در شرایط غیربهداشتی با دستور مقام قضایی و قاضی کشیک شهرستان پلمب شد و برای امحا و معدوم سازی آن اقدامات لازم صورت گرفت.
رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: همچنین یک واحد صنفی رستوران در روستای کووه ای و یک رستوران در شهر درگهان به دلیل تامین مواد غذایی خود از یک مجموعه متخلف با اخذ دستور قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب شد.


به گفته عظیم زاده اردبیلی؛ مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم انتظار دارد تا دستگاه قضایی در صورت مشاهده تخلف، برخورد قاطع و بازدارنده در چارچوب قوانین را به سبب ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی انجام دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای بازرسی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ۲۵ اسفند گذشته تا کنون در قالب کمیته‌های مختلف در سطح جزیره و به صورت شبانه روزی در حال بررسی فعالیت صنوف مختلف هستند و در این مدت چندین واحد متخلف تعطیل و مواد غیربهداشتی آنان هم امحا شده است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888651

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • ارزش گوشت‌‌های معدوم شده درگهان بیش از ۵۰ میلیارد است
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم