Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:20:16 GMT

یارانه شهریور دیگر واریز نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۵۰۲

یارانه شهریور دیگر واریز نمی‌شود

ه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهریورماه پرداخت یارانه‌ها با حواشی همراه بود، چرا که از سویی دولت حذف یارانه افراد پردرآمد را آغاز کرد که براساس آن وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یارانه حدود ۱۶۳ هزار خانواری که در گروه پردرآمد‌ها شناسایی شده بود را قطع کرد. اما در کنار آن یارانه افرادی دیگر به حسابشان واریز نشد که در بین‌شان افراد نیازمند نیز وجود داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که این افراد در قالب افراد پردرآمد نبودند بلکه ماجرای عدم واریز یارانه آن‌ها به مشکل تکمیل نبودن اطلاعات حساب‌های بانکی بر می‌گردد؛ به طوری که اگر قرار بر تغییر سرپرست خانوار به هر دلیلی از جمله فوت و بدسرپرستی باشد باید افراد به بانک مراجعه کرده و تغییر حساب دهند.

بر این اساس در شهریور برخی خانوار‌ها در زمان مشخص تغییر حساب نداده‌اند و فرایند آن انجام نشده است که یارانه به حسابشان واریز شود. از این رو یارانه برای آن‌ها به دلیل مشخص نبودن وضعیت حساب واریز نشده و از مهرماه مجددا دریافت خواهند کرد.

با این حال آنچه که پیش از واریز یارانه مهرماه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد از این حکایت داشت که حدود ۸۵ درصد افرادی که حساب‌های بانکی آن‌ها دچار اختلال بوده اقدامات لازم را انجام داده و مشکلی در پرداخت یارانه ندارند. براین اساس یارانه مهرماه و شهریورماه واریز می‌شود. اما آنچه اتفاق افتاد نشان داد یارانه مهرماه فقط واریز شده است.

با این وجود سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تازگی اعلام کرده است که از آنجا که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه‌ها مطابق قانون فرایندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت کننده یارانه نقدی، یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از ۰.۰۴ درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه، موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی‌شوند که اصطلاحا به آن "رد حساب" می‌گویند که به منزله عدم وجود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی است.

سازمان هدفمندی تاکید دارد که مطابق قانون، یارانه شهریور ماه برای آن‌ها محاسبه و در نتیجه واریز نمی‌شود و بدیهی است به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجددا در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت. اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه‌هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست، چون براساس ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی ماده (۷) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد.

این در حالی است که عدم واریز یارانه شهریور ماه برخی خانوار‌ها با واکنش‌های متفاوتی همراه بود و در مواردی گفته می‌شود که اختلال در سامانه دلیل واریز بوده و چند هزار خانوار یارانه را دریافت نکرده‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یارانه نقدی حذف یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.
به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند.
در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که دولت تخصیص‌های بعدی را انجام دهد، مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران