Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص آی تی و شناسایی حساب‌های جعلی در توییتر اعلام کرد که منبع بیشتر توییت‌ها علیه دبیرکل حزب الله لبنان، عربستان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد لبنان، مارک اوین جونز، متخصص شناسایی حساب‌های جعلی در توییتر در پژوهش تحلیلی اعلام کرد: درباره اعتراضات لبنان به بررسی کمپین‌هایی علیه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پرداختم و دو هشتگ را انتخاب کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو هشتگ "نصرالله-واحد-منن" و "حل-عنا-إنت-وسلاحک" هستند. من حدود ۶۵۰۰ توییت از ۴۵۰۰ حساب کاربری را بررسی کردم و شاهد میزان بالای تعداد حساب‌های شرکت کننده در این هشتگ‌ها شدم. این هشتگ‌ها به تازگی در ماه سپتامبر کمی قبل از افزایش اعتراضات لبنان ساخته شده‌اند.

جونز گفت: اسامی کسانی که در این حساب‌ها استفاده شده اسامی نامشخصی هستند. بیشتر این حساب‌ها منبع‌شان عربستان است چراکه این کشور بیشترین تعداد کاربران توییتر را در جهان داراست. من معمولا زمانی شاهد چنین استقبالی از هشتگ‌ها هستم که درباره انتقاد از ایران یا حوثی‌ها در یمن یا هر چیزی مرتبط با ایران مثل حزب الله لبنان باشند. بیشتر حساب‌های جدید که در حال بررسی هستند حساب‌های مناسبی برای تحلیل نیستند. همچنین ۱۰۰۰۰ فالوور دارند و این علاوه بر میزان زیاد توییت‌هاست هرچند که حساب‌های جدید تنها یک ماه و نیم است که ایجاد شده‌اند.  

جونز اعلام کرد که کمپینی در توییتر با هدف مخدوش کردن چهره سید حسن نصرالله وجود دارد. این مساله نباید غافلگیرکننده باشد چراکه سعودی‌ها از هر فرصتی برای انتقاد از شخصی مثل سید حسن نصرالله استفاده می‌کنند. همانطور که در توییتر این مساله به عرف تبدیل شده که برخی گروه‌ها به دنبال ایجاد تنش در کشورهای دیگر هستند و همین مساله موجب تنش‌زایی در فضای توییتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدحسن نصرالله عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

در همین ارتباط نیز، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران مدعی شد که تحریم‌های ایران شامل شرکت‌ها و افراد مرتبط با برنامه موشکی، موشک‌ها و نهادهایی می‌شود که از سپاه پاسداران و وزارت دفاع حمایت می‌کنند.

سالیوان همچنین مدعی شد که ما به تقویت دفاع هوایی و موشکی در خاورمیانه ادامه می‌دهیم تا توانایی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را تضعیف کنیم.

دو ماه پش نیز، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را به بهانه «حمایت مالی حیاتی» از شبکه مالی مورد استفاده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان وضع کرد. بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه ۳ نهاد و یک شخص در لبنان و ترکیه اعمال کرده و مدعی شد که آنها «حمایت مالی حیاتی» را برای شبکه مالی مورد استفاده نیروی قدس و حزب‌الله لبنان ارائه می‌کنند!

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن ۳ نهاد و یک فرد مستقر در لبنان و ترکیه را به دلیل ارائه حمایت‌های مالی حیاتی از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC-QF) تحریم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اضافه شده است: این نهادها صدها میلیون دلار درآمد از فروش کالاهای ایرانی از جمله به دولت سوریه به دست آورده‌اند. این فروش کالا منبع اصلی تأمین مالی برای ادامه فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله و حمایت از دیگر سازمان‌های تروریستی در سراسر منطقه به شمار می‌آید!

کد خبر 6080466

دیگر خبرها

  • تمام لیگ عربستان علیه الهلال: شما سوگلی هستید!
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • وزیری که سردسته اوباش شد | ببینید
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • پاسخ جالب توییتر رسمی باشگاه بایرلورکوزن به پیام تبریک کارلو آنچلوتی
  • «حساب شده، بی‌سابقه و فوق‌العاده» ادبیات این روز‌های جهان درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد